الشباب برای یک فصل 3 میلیون دلار به قصاب الجزایری می‌دهد

بونجاح دور از دسترس پرسپولیس

 از دو روز قبل و بعد از اینکه باشگاه السد قطر رسماً اعلام کرد این آخرین فصل حضور بغداد بونجاح در این باشگاه خواهد بود، هواداران پرسپولیس با ایجاد هشتگ جذب بغداد بونجاح در فضای مجازی از مدیران باشگاه‌شان خواسته‌اند در نقل و انتقالات تابستانی این مهاجم را جذب کنند اما همان طور که انتظار می‌رفت احتمال جذب این بازیکن توسط پرسپولیس تقریباً محال است.
با اینکه بونجاح 32 سال سن دارد اما همین حالا باشگاه الشباب عربستان پیشنهادی 6 میلیون دلاری به او داده و برای هر فصل حاضر است سه میلیون دلار برای او در نظر بگیرد. از سوی دیگر بونجاح از لیگ تونس که قبل از قطر در آنجا حضور داشته و البته باشگاه‌های کشور خودش هم پیشنهاد دارد اما دنبال این است که در دید باشد و دو سال بعد در 34 سالگی در جام جهانی 2026 به میدان برود. از این رو الشباب عربستان به خاطر سرمایه‌گذاری لیگ این کشور روی ستاره‌های بزرگ می‌تواند مقصد مناسبی برای قصاب الجزایری باشد و با این حساب هواداران پرسپولیس باید در رویاهایشان ببینند که او پیراهن تیم محبوب‌شان را به تن می‌کند.
بغداد انواع و اقسام رکوردهای گلزنی در باشگاه السد را شکسته و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه شده است.
با وجود اینکه احتمالاً این مهاجم به پیشنهاد الشباب عربستان پیشنهاد مثبت بدهد اما حتی اگر او نصف این مبلغ را هم بخواهد پرداختش برای پرسپولیس مقدور نیست ضمن اینکه شاید برای جذب یک مهاجم 32 ساله پرداختن رقمی بالای یک میلیون دلار توجیه اقتصادی نداشته باشد.
بونجاح در سال 2015 ازتیم ساحل تونس به السد پیوست و طی 9 فصل 14 عنوان قهرمانی را کسب کرد. این ملی‌پوش الجزایری با 222 گل در 250 بازی که در تمام تورنمنت‌ها به ثمر رساند بهترین گلزن تاریخ السد محسوب می‌شود.
تا قبل از بازی عصر شنبه مقابل الدحیل در نیمه نهایی امیرکاپ او زننده 252 گل در 314 مسابقه در رقابت‌های مختلف  است و بهترین گلزن تاریخ لیگ ستارگان بوده که در یک فصل 39 گل به ثمر رسانده است.
ستاره الجزایری همچنین با به ثمر رساندن تک گل فینال مقابل سنگال، تیم ملی الجزایر را به عنوان قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال 2019 که در قاهره برگزار شد، هدایت کرد. پس از تجربه ناامیدکننده حذف از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل کامرون، ستاره «جنگجویان» (لقب تیم ملی الجزایر) معتقد است که عامل سن تأثیری بر شانس او برای رسیدن به هدفش که حضور در جام جهانی است نخواهد داشت و این مهم را در یکی از مصاحبه‌هایش اعلام کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی