دستمزد مسی بالاتر از 25 تیم MLS

به خاطر یک مشت دلار!

تعجب‌آور نیست که لیونل مسی بیشترین دستمزد را در لیگ حرفه‌ای امریکا می‌گیرد اما دو اختلاف فاحش میان ستاره قهرمان جهان و بقیه لیگ وجود دارد: یکی اینکه ستاره اینترمیامی به تنهایی بیش از 25 تیم از 29 تیم حاضر در MLS دستمزد می‌گیرد و دیگر اینکه دستمزد مسی از متوسط لیگ 8/19 میلیون دلار بیشتر است.
پایه دستمزد مسی 12 میلیون دلار است اما اینترمیامی برای فصل 2024 به او 4/20 میلیون دلار می‌پردازد. این مبلغ بخشی از قرارداد 150 میلیون دلاری است که او سال گذشته بر سر آن توافق کرده و و شامل سهام مالکیت باشگاه بعد از بازنشستگی نیز می‌شود، او همچنین از شرکای تجاری باشگاه مانند اپل و آدیداس هم سهم می‌گیرد. در میان سه نفر اول فهرست دستمزدهای MLS اینترمیامی دو نماینده دارد؛ سرخیو بوسکتس که یکی از چهار ستاره سابق بارسلونا است، در این فصل 78/8 میلیون دلار دستمزد می‌گیرد، دو تای دیگر لوییس سوارس که با 11 گل به طور مشترک در صدر جدول گلزنان قرار گرفته و خوردی آلبا که هر دو در این فصل یک و نیم میلیون دلار دریافت می‌کنند.
اینترمیامی در مجموع 7/41 میلیون دلار دستمزد و پاداش به بازیکنانش می‌دهد، تورنتو اف سی (4/31 میلیون دلار)، شیکاگو فایر(1/25 میلیون دلار) و نشویل اس سی( 4/21 میلیون دلار) سه تیم دیگری هستند که کل دستمزد تیمشان بیشتر از مسی است، 25 تیم دیگر پشت سر فوق ستاره آرژانتینی هستند.
مسی پنج میلیون دلار بیش از نفر دوم فهرست بالاترین دستمزدها می‌گیرد یعنی لورنزو اینسینیه، مهاجم تورنتو که سابقه قهرمانی اروپا با ایتالیا در یورو 2020 را دارد. هفت بازیکن MLS حداقل سه میلیون دلار، چهار بازیکن حداقل چهار میلیون دلار، دو بازیکن حداقل پنج میلیون دلار و سه بازیکن حداقل شش میلیون دلار دریافت می‌کنند. میانگین دستمزد بازیکنان در MLS حداقل 594 هزار دلار است که مسی نزدیک به 20 میلیون دلار از مبلغ میانگین بیشتر دستمزد می‌گیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی