داستان جذاب سسک فابرگاس در کومو

این تازه اول راه است

سسک فابرگاس به عنوان بازیکن با اسپانیا قهرمان جهان و اروپا شد و در رده باشگاهی با بارسلونا، آرسنال و چلسی افتخارات زیادی به دست آورد اما ایفای نقش در صعود کومو به سری A را باید به فهرست دستاوردهای او اضافه کرد. باشگاه منطقه لومباردی در شش سال اخیر سه بار به دسته بالاتر صعود کرده و بعد از 21 سال که دو بار در آن ورشکسته شده، قرار است در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا بازی کند. فابرگاس نقش مهمی در این موفقیت داشته، ابتدا به عنوان مربی موقت و بعد به عنوان دستیار مربی. او می‌گوید: «موفقیت کومو نتیجه فرایندی است که در آن تمام جزئیات اهمیت دارد. اساس کار تیم بر سختکوشی، باور و داشتن ساختار خوب بود. ما آدم‌های خوب و بازیکنان باکیفیتی را جذب کردیم که فروتن و سختکوش هستند.»
کومو بعد از سقوط از سری A در سال 2003 تا سری D پایین رفت، دسته چهارم و غیرحرفه‌ای فوتبال ایتالیا. مشکلات مالی با ناکامی‌های فوتبالی همراه شد و کومو در سال 2016 برای دومین بار اعلام ورشکستگی کرد اما از سال 2019 با ورود غول دخانیات مالزی، جاروم، روند رو به رشد تیم سرعت پیدا کرد و وقتی فابرگاس در سال 2022 به عنوان بازیکن به کومو آمد، در سری B بود.
او همچنین در کنار هم‌تیمی سابقش در آرسنال و بارسلونا، تیری آنری، سهامدار باشگاه شد. در آبان گذشته، چند ماه بعد از اعلام بازنشستگی، مربی موقت تیم شد. اما تنها هفت بازی تصمیم‌گیرنده تیم بود چون مجوز مربیگری لازم را نداشت و اوسیان رابرتز، کمک مربی سابق ولز نفر اول شد.
فابرگاس 37 ساله در همین مدت و با راهنمایی رابرتز که مدیر فنی سابق فدراسیون فوتبال ولز بود، در کلاس‌های مربیگری در این کشور شرکت کرد مثل میکل آرتتا و پاتریک ویرا و در تابستان مدرک مربیگری خود را می‌گیرد، این یعنی می‌تواند فصل آینده مربی تیم باشد و رابرتز به طور تخصصی روی توسعه باشگاه کار می‌کند. فابرگاس می‌گوید: «کار ما در سری A فوق‌العاده سخت خواهد بود اما ما ایده‌های روشنی داریم. من هم بازیکنی هستم که مربی شده‌ام، فصل موفقی داشته‌ایم اما باید خود را برای فصل بعدی آماده کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی