فروتنی ژابی آلونسو و لورکوزن دیگر بس است

سه بازی تا جاودانگی


ژابی آلونسو و بازیکنانش همه فصل تلاش کردند دستاوردهای بزرگشان را کوچک جلوه دهند، اما دیگر بس است. لوکاس هرادچکی دروازه‌بان بایرلورکوزن حرف آخر را زد: «سه بازی مانده تا جاودانگی». لورکوزن که بیش از یک ماه است قهرمانی خود در بوندس لیگا را قطعی کرده، امروز با آگزبورگ بازی می‌کند و می‌تواند نخستین تیم تاریخ بوندس‌لیگا باشد که یک فصل کامل را بدون شکست به پایان می‌رساند.
اگر این کافی نیست، چهارشنبه این هفته در فینال لیگ اروپا در دوبلین به مصاف آتالانتا می‌روند و سه روز بعد فینال جام حذفی آلمان را در برلین مقابل کایزرسلاترن برگزار می‌کنند و می‌توانند سه‌گانه تاریخی خود را کامل کنند.
وقتی فصل شروع شد هیچ کس انتظار چنین عملکردی از لورکوزن نداشت حتی خود آلونسو. مربی 42 ساله اسپانیایی می‌گوید: «هدف ما صعود به لیگ قهرمانان بود اما فراتر از آن می‌خواستم خوب بازی کنیم. بعد از دو سه بازی لیگ احساس کردم می‌توانیم فصل خوبی داشته باشیم و حالا کاری که کرده‌ایم، خارق‌العاده است. کمی بیشتر باید تلاش کنیم تا یک فصل تاریخی را رقم بزنیم.»
همین دو ماه قبل، آلونسو اصلاً نمی‌خواست در مورد کورس قهرمانی حرف بزند با آن که بایرن مونیخ روند نزولی داشت و لورکوزن در حال فاصله گرفتن بود. داستان یک فصل بدون شکست هم همینطور بود. یوسیپ استانیشیچ، مدافع کروات و 24 ساله تیم می‌گوید: «از دو سه هفته قبل صحبت در این باره شروع شد، قبل از آن مطرح نبود. بازی‌ها زیاد است و در هر کدام ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد. حالا سه بازی باقی مانده و خیلی غم‌انگیز است اگر هر کدام را ببازیم.»
حتی حالا که بازیکنان لورکوزن خود را برای این سه بازی مهم آماده می‌کنند، سؤالات زیادی مطرح می‌شود درباره اینکه باشگاه می‌تواند کدام یک از ستاره‌هایش را حفظ کند. استانیشیچ احتمالاً می‌رود چون او از بایرن مونیخ قرض گرفته شده و اگرچه با گلزنی به بایرن نقش مهمی در کورس قهرمانی داشته، لورکوزن هیچ نشانه‌ای بروز نداده از اینکه می‌خواهد با او قرارداد دائمی ببندد.
اما تصمیم آلونسو برای ماندن با وجود ابراز علاقه بایرن و لیورپول نشانه‌ای بود از اینکه او قرار است ستاره‌هایش را حفظ کند و می‌خواهد ببیند تیم چه عملکردی در لیگ قهرمانان دارد. با این حال، بیلد گزارش داده جرمی فریمپونگ، مدافع راست تیم قصد جدایی دارد. این مدافع 23 ساله هلندی که تا سال 2028 قرارداد دارد، در رقابت‌های مختلف این فصل 14 گل زده است. او ماه گذشته درباره تصمیم برای آینده گفت: «فعلاً به ماندن یا رفتن فکر نمی‌کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی