برای برد باید بازیکنان را تحت فشار قرار داد

مؤمن: با تمام وجود می‌جنگیم

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا قرار است 24 تیر تا 4 مرداد به میزبانی شهر امان در اردن برگزار شود. تیم جوانان ایران با تیم‌های کویت و چین همگروه شده است. شریف مؤمن، سرمربی تیم هندبال جوانان ایران با توجه به پیش‌رو بودن این رویداد می‌گوید: «جوانان برای سهمیه جهانی هیچ تیمی را دست‌‌کم نمی‌گیرد.»

 قرعه تیم ایران را چطور می‌بینید؟
دو بازی سنگین با کویت و چین داریم و اگر می‌خواهیم به مسابقات جهانی برویم، باید همه بازی‌ها را ببریم. به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم اما برای ما فرقی ندارد روبه‌روی کدام تیم بازی می‌کنیم و در همه مسابقات با تمام وجود می‌جنگیم.
چقدر با این دو تیم آشنایی دارید؟
مقابل کویت و چین چند باری بازی کرده‌ایم و با سیستم بازی آنها بیگانه نیستیم. ما با یک سیستم بازی نمی‌کنیم. دو سیستم مختلف دفاعی را تمرین کرده‌ایم و در بخش حمله تاکتیک‌های زیادی داریم.
چقدر به ترکیب اصلی نزدیک شده‌اید؟
یک لیست ۲۴ نفره داریم و برای همین همه بازیکنان باید در پست‌شان تلاش خود را به کار بگیرند و برای به دست آوردن آن پست بجنگند. روی استقامت بدنی کار می‌کنیم و بعد روی تاکتیک‌های هندبال متمرکز می‌شویم. تلاش می‌کنیم در این بین بازی‌های دوستانه هم داشته باشیم تا بتوانیم نقاط ضعف خود را بهبود و روی نقاط قوت بیشتر کار کنیم تا در نهایت با آمادگی کامل به رقابت‌های آسیایی پا بگذاریم.
به نظر شما هم کویت یکی از سخت‌ترین حریفان دور مقدماتی تیم است؟
از حالا نباید درخصوص تاکتیک‌ها و برنامه‌هایمان برای بازی با کویت صحبت کنم. اما امیدوارم بازی خیلی خوبی نه تنها مقابل کویت بلکه مقابل همه تیم‌ها داشته باشیم.
به بازیکنان اعتقاد دارید؟
اگر می‌خواهید به پیروزی برسید باید بازیکنان را تحت فشار بگذارید. برای همین می‌گویم بازیکنان در سطح کیفی خوبی قرار دارند و نکاتی که من می‌گویم را حتماً می‌توانند در زمین بازی به اجرا دربیاورند.
جستجو
آرشیو تاریخی