از افراد فاسد در پست‌های مختلف استفاده شد

چراغپور: برخورد با خاطیان نیاز فوتبال ماست

محمد محمدی سدهی
 در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص فساد در فوتبال مطرح می‌شود که اهالی فوتبال واکنش‌های زیادی نسبت به این موضوع مهم دارند. در این بین اهالی فوتبال در رسانه‌ها صحبت‌های جدیدی در این خصوص مطرح می‌کنند که این صحبت‌ها نشان می‌دهد دامنه فساد در فوتبال بسیار گسترده است. جلال چراغپور، کارشناس فوتبال در این خصوص به «ایران ورزشی» می‌گوید: «از نظر من این اتفاق مبارکی است و حال باید ببینیم که موضوع برخورد با فساد تا چه حد می‌تواند نقش بازدارندگی داشته باشد.» او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «اگر مبارزه با فساد به درستی انجام شود و نسبت به خاطیان برخورد قدرتمندی صورت گیرد، این مبارزه می‌تواند تحولی در سالم‌سازی محیطی ایجاد کند که در آن قدرت، شهرت و پول وجود دارد. در واقع فوتبال محیطی است که سه عامل قدرت، شهرت و پول در آن وجود دارد و این 3 در هر حوزه‌ای وجود داشته باشد، عامل فسادزا است. زمانی که فساد در ورزش مطرح می‌شود باعث ایجاد سرخوردگی در جامعه می‌شود چراکه بخش عظیمی از افراد جامعه با ورزش ارتباط دارند و با اشتیاق پیگیر مسائل ورزشی هستند.»
این کارشناس فوتبال بیان می‌کند: «متأسفانه در این سال‌ها از افرادی که فاسد بودند در پست‌های مختلف استفاده شده و این موضوع باعث شد تا فساد گسترده‌تر شود چراکه فرد فاسد به‌تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و برای رسیدن به منافع خود نیاز به افراد دیگری دارد و درگیری افراد دیگر با موضوع فساد باعث می‌شود تا ابعاد آن گسترده‌تر و کانون فساد در سازمان‌ها پیچیده‌تر شود.»
جلالی با اشاره به این موضوع که فساد در ورزش موضوعی ریشه‌ای است، می‌افزاید: «بازیکنانی وارد فوتبال ایران شده‌اند که حتی یک دقیقه هم برای تیم‌شان بازی نکردند و برای این کار حق‌الزحمه خود را به راحتی دریافت کردند. در این بین شاهد بودیم که برای برخی از افراد فاسد محرومیت‌های محدودی در نظر گرفتند و ضرر آن این است که افراد می‌بینند که برخورد با این موضوع جدی نیست و دوباره در بازگشت به مقام خود کار خود را ادامه می‌دهند.»
جستجو
آرشیو تاریخی