رجوب گفت جنایات رژیم صهیونیستی بر خلاف اساسنامه فیفا است

تاج: به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردیم

مهدی تاج درباره اتفاقات رخ داده در حاشیه کنگره فدراسیون بین‌المللی فوتبال و ترک سالن در هنگام اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی می‌گوید: «در جلسه‌ای که با رؤسای فدراسیون‌های فلسطین و الجزایر داشتیم، مقرر شد رئیس فدراسیون الجزایر در کنگره صحبت کند و جالب است که در این مقطع هیچ کشوری به نفع رژیم صهیونیستی صحبت نکرد، به همین دلیل بار دیگر به رئیس فدراسیون الجزایر وقت داده شد. آقای جبرئیل رجوب در این نشست گفت که «حقوق بشر در جهان گزینشی نیست. تعداد زیادی از مصداق‌های حقوق بشر به کرات و هر روز توسط رژیم صهیونیستی زیرپا گذاشته می‌شود؛ آقای رئیس فیفا! این جنایات برخلاف اساسنامه فیفاست. باز هم تکرار می‌کنم این جنایات برخلاف اساسنامه فیفاست. فیفا نمی‌تواند رفتار متفاوتی با این جنایات داشته باشد. یک‌جا محروم کند و یک‌جا حمله و جنایت را محروم نکند». رجوب همچنین در پایان از همه اعضا درخواست کرد تا فعالیت‌های رژیم صهیونیستی را تعلیق کنند تا احترام به اساسنامه فیفا گذاشته شود و تأکید کرد که این رویه دقیقاً در صلاحیت فیفاست.»
تاج درباره ترک کنگره فیفا هنگام اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی اینطور توضیح می‌دهد: «به رؤسای فدراسیون‌های الجزایر و فلسطین گفتم در صورتی که نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی بخواهد صحبت کند، به عنوان اعتراض باید جلسه را ترک کنیم. البته دوست فلسطینی ما گفت که باید بمانیم و جواب آنها را جلوی چشم‌شان بدهیم، ولی من به محض ورود مسئول رژیم صهیونیستی و زمانی که او خواست توضیح بدهد، به همراه همکارانم بلند شدیم و سالن را ترک کردیم. نماینده عراق هم پس از ما بلند شد و همزمان نمایندگان لبنان، موزامبیک و الجزایر هم سالن را ترک کردند.»
رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در هفته گذشته و پیگیری‌های صورت گرفته در دستگاه قضایی و کمیته اخلاق فدراسیون معتقد است: «با توجه به اینکه موضوعات در این باره به صورت کامل و دقیق در مراجع ذی‌ربط و کمیته‌های قضایی فدراسیون و بویژه کمیته اخلاق تحت بررسی ویژه قرار دارد، در سیر تحقیقات، مطالبی را به استحضار مردم عزیز و افکار عمومی خواهیم رساند.»
جستجو
آرشیو تاریخی