روایت تکان‌دهنده داور بازنشسته از فساد در فوتبال:

سکه طلا به من دادند تا نتیجه بازی را عوض کنم

این روزها بحث مبارزه با فساد در فوتبال ایران، دوباره به یکی از سوژه‌های اصلی تبدیل شده و چهره‌های مختلفی به ابعاد مختلف این موضوع می‌پردازند. یکی از افشاگری‌هایی که در این مورد صورت گرفته را سیدمهدی سیدعلی داور سابق لیگ برترانجام داد و گفت: «من این موضوع را در زمان خودش به ارکان قضایی فدراسیون و سرپرست وقت فدراسیون هم گفتم و برای سال ۱۳۹۹ است و مربوط به باشگاه مس رفسنجان هم نمی‌شود. ساعاتی قبل از مسابقه رئیس هیأت فوتبال آن استان از من درخواستی داشت که نپذیرفتم.»  او ادامه داد: «یکی از تیم‌های آن استان در آستانه سقوط بود که درخواست کمک داشتند و سیستم رادیویی برای من آورده بودند که وقتی کیفش را باز کردم، داخلش سکه بود. همان موقع با لابی تماس گرفتم و خواستم ایشان برگردند و به ایشان برگرداندم. خدا را شکر آن بازی یکی از بهترین قضاوت‌های دوران فوتبالی من بود.»
 سیدعلی یادآور شد: «سرپرست وقت فدراسیون گفتند برخورد می‌کنیم و به فاصله چند روز ایشان از مسئولیت خود استعفا دادند.»  این داور بازنشسته تأکید کرد: «فقط همین یک مورد در ۲۱ دوره‌ای که در لیگ برتر قضاوت کردم برایم پیش آمد ولی احتمال اینکه به اسم داوران برخی اتفاقات بیفتد هم وجود دارد.»
 نکته‌ای که درباره صحبت‌های سیدعلی باید به آن اشاره کرد این است که چرا فدراسیون فوتبال در آن مقطع دست به شفاف‌سازی در این مورد نزد تا فرد خاطی شناسایی شود و به مجازات برسد. این در حالی است که طبق صحبت‌هایی که سیدعلی در این مصاحبه انجام داد، آن فرد سال گذشته هم در یکی از تیم‌ها مسئولیت داشت و فعالیت داشته است.  او هر چند که در حال حاضر، طبق گفته سیدعلی، سمتی ندارد ولی اگر شناسایی و با محرومیت مواجه می‌شد، به سالم‌سازی فضای فوتبال بیشتر کمک می‌شد ولی فوتبال ایران سال‌هاست که درگیر چنین لابی‌های پشت پرده‌ای است و برخی افراد بدون اینکه به سزای کار خود برسند، در بخش‌های مختلف فوتبال فعالیت می‌کنند و فقط گاهی چنین افشاگری‌هایی درباره آنها صورت می‌گیرد. در حالی که اگر در همان وقتش، فدراسیون و کمیته اخلاق درباره آنها تصمیم بگیرند، حالا پس از گذشت چهار سال، نوشداروی پس از مرگ سهراب نمی‌شود!
جستجو
آرشیو تاریخی