برای اوسمار آرزوی موفقیت کردم

عبدی: بازی مقابل پرسپولیس تجربه کم‌نظیری بود

محمد قراگزلو
خبرنگار
حسین عبدی سرمربی تیم ملی جوانان که در یک ماه اخیر روزهای بسیار پرترافیکی را به خاطر حضور در شهرهای مختلف و اردوهای شبانه‌روزی برای انتخاب بازیکنان مدنظرش داشته بعد از بازی تدارکاتی مقابل پرسپولیس گفت: «بازی کم نظیر و فوق‌العاده‌ای برای تیم ما بود. ما در این دیدار تدارکاتی به تمام بازیکنان‌مان میدان دادیم تا تجربه بزرگی به دست بیاورند. ما عمداً مقابل تیم‌‎های بزرگسال بازی می‌کنیم تا ترس بازیکنان از مقابله با تیم‌های قدرتمند آسیا بریزد.»
عبدی ادامه داد: «در این بازی ابتدا با یک گل پیش افتادیم اما با ضربات ایستگاهی و شوت از راه دور گل خوردیم اما در مجموع برای بچه‌های ما تجربه بسیار خوبی بود تا بعد از بازی مقابل تیم‌های بزرگ در مصاف با تیم‌های رده سنی خودشان بسیار راحت‌تر کار کنند.»
سرمربی تیم ملی جوانان گفت: «یک سال پیش و با تیم ملی نوجوانان هم یک بازی تدارکاتی مقابل پرسپولیس انجام دادیم که آن بازی هم خیلی به ما کمک کرد و بچه‌ها از نظر روانی خیلی بالا آمدند. در آن بازی بازیکنان دیدار مقابل تیمی که در سطح اول فوتبال ایران و آسیا بازی می‌کند را تجربه کردند و دیدند چقدر فاصله وجود دارد و موفق شدند این فاصله‌ها را کم کنند. الان هم آنهایی که تجربه تورنمنت‌ها و بازی‌های بزرگ را نداشتند متوجه شدند ما درباره چه چیزهایی حرف می‌زنیم.»
عبدی همچنین گفت: «تعویض‌های ما در این بازی خیلی زیاد بود، فکر می‌کنم 16-15 تعویض انجام دادیم که تقریباً تمام نفراتی که در ترکیب اولیه بودند قبلاً سابقه چنین مسابقه‌ای را مقابل چنین تیم‌هایی نداشتند. بازیکنان ما غالباً 17ساله‌ونیم یا 18ساله هستند ضمن اینکه چند بازیکن مصدوم هم داشتیم و البته بازیکن شاغل در خارج از کشور هم داریم که فعلاً همراه ما نیست.»
او درباره تقابل با اوسمار ویرا و پرسپولیسی‌ها در حاشیه این بازی گفت: «آقای اوسمار را دیدم و برایشان آرزوی موفقیت کردم. ایشان هم همین صحبت را متقابلاً داشتند و صحبت دیگری بین‌مان ردوبدل نشد اما با افشین پیروانی درباره خاطرات گذشته و شرایط تیم حرف زدیم.» عبدی درباره ادامه اردوها و برنامه‌های تیم ملی جوانان هم گفت: «اردوی ما در کرج بعد از این بازی تدارکاتی تمام شد و فعلاً حدود یک هفته برنامه‌ای نخواهیم داشت. باید لیست بازیکنان‌مان را از 42 نفر به 25 تا 27 نفر کاهش دهیم اما آنهایی که خط می‌خورند را فراموش نخواهیم کرد. با وجود این برنامه‌های ما به صورت فشرده ادامه خواهد داشت چون کمتر از چهار ماه دیگر وارد مسابقات می‌شویم.»

جستجو
آرشیو تاریخی