ژست تاریخی فرانس فوتبال

توپ طلا به لواندوفسکی می‌رسد

روبرت لواندوفسکی می‌تواند بالاخره یک توپ طلا ببرد چهار سال بعد از آنکه به خاطر شیوع ویروس کرونا از رسیدن به آن محروم شد. در اوج پاندمی کووید 19، مجله فرانس فوتبال اعلام کرد در سال 2020 این جایزه داده نمی‌شود چون بسیاری از لیگ‌ها و مسابقات تحت تأثیر قرار گرفته و کوتاه شده‌اند.
بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان در تابستان از سر گرفته شد و لواندوفسکی ستاره بایرن مونیخ هانسی فلیک بود که سه‌گانه را برد. فوق‌ستاره‌های فوتبال، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با افت مواجه شده بودند و کیلیان امباپه و نیمار، ستاره‌های پاری‌سن‌ژرمن، در فینال لیگ قهرمانان به باواریایی‌ها باختند. کاپیتان تیم ملی لهستان که آن سال را با 47 گل در 44 بازی به پایان رساند، بیش از هر کسی در اروپا شایسته نخستین توپ طلا بود.
سال بعد مراسم برگزار شد و با وجود آنکه لواندوفسکی با 41 گل در 29 بازی بوندس‌لیگا رکورد شکسته بود، مسی به هفتمین توپ طلا رسید. حتی فوق‌ستاره آرژانتینی در مراسم دریافت جایزه اذعان کرد: «روبرت، تو شایسته توپ طلا هستی.»
حالا بعد از سه سال در حالی که مراسم سال 2024 در مهر انجام می‌شود، روزنامه اسپورت کاتالونیا گزارش کرده، فرانس فوتبال قصد دارد توپ طلای 2020 را به مهاجم 35 ساله بارسلونا بدهد. همچنین گزارش شده تحقیقاتی در مورد توپ طلای 2021 در حال انجام است. مسی تازه به پاری‌سن‌ژرمن رفته بود و در شهری بازی می‌کرد که مجله بزرگ فرانسوی در آن قرار دارد. از سال 1956 که استنلی متیوز 41 ساله نخستین توپ طلا را گرفت، این جایزه بدون وقفه به بهترین بازیکن سال داده شده بود قبل از اینکه سال 2020 این اتفاق رخ دهد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی