جو عجیب ورزشگاه اسپرز

شبی که تاتنهام می‌خواست ببازد

فرخ حسابی
خبرنگار

پیروزی یا تساوی تاتنهام مقابل منچسترسیتی به معنای آن بود که آرسنال در آستانه آخرین بازی فصل در کورس قهرمانی دست بالا دارد. جو عجیبی بر ورزشگاه تاتنهام غالب شده بود و در نهایت منچسترسیتی با پیروزی 2 بر صفر در یکقدمی قهرمانی لیگ قرار گرفته است. این باخت همچنین به امیدهای تاتنهام برای قرارگرفتن در میان چهار تیم بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان پایان داد اما مثل اینکه برای هواداران مهم نبود. وقتی ارلینگ هالند گل اول را زد، آنها می‌خواندند: «ما از آرسنال متنفریم» و «آرسنال، ‌داری می‌بینی؟» بخشی از هواداران تاتنهام پیراهن بازی‌های خارج از خانه تیم که آبی کمرنگ است، بر تن کرده بودند و گل را وحشیانه جشن گرفتند و وقتی عصبانیت بخش دیگری از هواداران را دیدند، جایشان را عوض کردند. وقتی هالند گل دوم را از روی نقطه پنالتی زد، بعضی هواداران اسپرز ایستادند و تشویق کردند. هواداران اسپرز از تیمشان به خاطر باختن این بازی تشکر کردند، بیشتر هواداران به آنچه می‌خواستند، رسیدند؛ عجیب بود.
در بیشتر بازی، هواداران نمی‌دانستند چطور واکنش نشان دهند؛ وقتی تیم حمله می‌کرد، سکوت می‌کردند و با حمله سیتی هم سکوت می‌کردند، سکوتی که برخاسته از انگیزه‌های متفاوت بود. حتی به نظر می‌رسید بازیکنان هم کاملاً به آنچه انجام می‌دادند، باور نداشتند. واقعاً کسی می‌خواست زننده گلی باشد که به قهرمانی آرسنال کمک کند؟! در طول بازی هم به‌جز ضدآرسنال‌ها، بقیه هواداران سردرگم بودند؛ آیا باید یک شوت خوب را تشویق کنند، آیا به سیو دروازه‌بان واکنش مثبت نشان دهند و آیا با رسیدن سیتی به گل ناراحت شوند؟
مربی اسپرز، آنژه پوستکوگلو گفت صددرصد هواداران از پیروزی برابر منچسترسیتی خوشحال می‌شدند اما احساس هواداران در استادیوم متفاوت بود.
از طرف دیگر هواداران آرسنال می‌خواستند تاتنهام برنده شود، بعضی از بازیکنان توپچی‌ها مثل کای هاورتز و لئاندرو تروسار بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل منچستریونایتد گفتند در این بازی برای تاتنهام هورا می‌کشند.
با این باخت، تاتنهام از رسیدن به لیگ قهرمانان باز ماند و آرسنال برای قهرمانی به یک معجزه نیاز دارد. این شاید اولین و تنها بار بود که باخت تاتنهام به آرسنال ضربه زد و نتیجه بازی هر دو تیم شمال لندن را از هدفشان دور کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی