گواردیولا در لیگ اروپا

منچسترسیتی و خیرونا به لیگ قهرمانان راه یافته‌اند و «گروه فوتبال سیتی» باید تصمیم سختی بگیرد. اتحادیه فوتبال اروپا درباره مالکیت چند باشگاه قوانین سختگیرانه‌ای دارد، گروه فوتبال سیتی صددرصد مالکیت منچسترسیتی و 47 درصد مالکیت خیرونا را در اختیار دارد که سهامدار اصلی این باشگاه کوچک کاتالونیا به حساب می‌آید. بر اساس قوانین لیگ قهرمانان، هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند مالکیت بیش از یک باشگاه که در رقابتی اروپایی حضور دارد را در اختیار داشته باشد.
اما گروه فوتبال سیتی دو راه دارد؛ یا 17 درصد از سهامش در خیرونا را به یک شخص ثالث مستقل بفروشد تا مالکیتش به کمتر از 30 درصد برسد، راه دوم این است که گروه فوتبال سیتی تمام سهمش را به یک تراست بی‌طرف که زیر نظر یوفا منصوب می‌شود، واگذار کند.
سال گذشته موقعیتی مشابه برای میلان به وجود آمد. «رد برد کاپیتال» باید ثابت می‌کرد میلان و تیم فرانسوی تولوز به شکل مستقل اداره می‌شود. در صورتی که موضوع حل نشود، یکی از دو تیم به لیگ اروپا می‌رود که بر اساس کیفیت سنجی یوفا، اسپانیا بالاتر از انگلیس است و به این ترتیب منچسترسیتی راهی رقابت‌های درجه دوم اروپا می‌شود!
جستجو
آرشیو تاریخی