چهار شگفت‌انگیز پپ

پیش به سوی قهرمانی تاریخی

سید علی شبلندنظر
خبرنگار

منچسترسیتی 90 دقیقه و یک پیروزی تا عنوان بی‌سابقه چهار قهرمانی پیاپی در لیگ برتر فاصله دارد و چهار شگفت‌انگیز تیم، ارلینگ هالند، کوین دبروینه، برناردو سیلوا و فیل فودن نقش مهمی در آن ایفا کردند. هالند کار را تمام کرد؛ این نخستین گل در پنج بازی لیگ برتر و 414 دقیقه بازی در ورزشگاه جدید تاتنهام بود. بهترین گلزن سیتی دومی را از روی نقطه پنالتی زد و تعداد گل‌هایش در لیگ برتر را به 27 گل و در مجموع رقابت‌ها به 38 گل رساند؛ چندان بد نیست از بازیکنی که فصل بدی داشته و با مصدومیت مواجه شده. او در آستانه رسیدن به جایزه کفش طلا است.
گاهی جزئیات کوچک در قهرمانی‌های بزرگ تعیین‌کننده هستند اما به نظر می‌رسد این جام هم راهی ورزشگاه اتحاد می‌شود که بازیکنانش با اعصاب فولادین، تجربه و ذهنیت پیروزی به هدف خود نایل شدند.
سیتی در نیمه اول چندان خوب نبود و رفته رفته خودباوری تیم میزبان بالا رفت اما شروع نیمه دوم با هنرنمایی فودن و گلزنی هالند همراه بود، سیلوا و دبروینه هم مؤثر بودند. این صد و دوازدهمین پاس گل دبروینه بود که در رده دوم بهترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر و پشت‌سر تنها رایان گیگز با 162 پاس گل قرارش می‌دهد.
ادرسون مصدوم شد و بعد از درمان طولانی کنار زمین کار به تعویض کشید. دروازه‌بان برزیلی ناراحت بود و از ناراحتی به نیمکت تیم لگد زد. جانشین او استفان اورتگا درخشید و با خطای پدرو پورو روی ژرمی دوکو، داور پنالتی گرفت. این پایان کار تاتنهام در بازی مهم سه‌شنبه شب بود که باعث شد نتوانند به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان در بازی آخر باشند.
سیتی حالا روی صندلی جلو است. بعد از 37 مسابقه و 3330 دقیقه بازی، صفحه به صفحه این فصل پرماجرا رقم خورد و سیتی به چهارمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر نزدیک شده است. سیتی دو امتیاز پیش است اما تفاضل گلش مثبت 60 است در برابر 61 آرسنال. سیتی باید در بازی خانگی خود وستهام را شکست دهد اگر می‌خواهد از قهرمانی مطمئن باشد؛ آرسنال هم در زمین اورتون به میدان می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی