توصیه سرمربی تیم ملی والیبال برزیل به ایران

رزنده: تا آخر بجنگید

برناردو رزنده، سرمربی تیم ملی والیبال برزیل، در اولین روز تمرین تیم ملی، همراه دستیارش سرجیو دوترا سانتوس، سری به تیم ایران در کمپ برزیل زدند. او دقایقی با همکار قدیمی‌اش پائز صحبت کرد. او برای صعود والیبال ایران به المپیک‌ یک توصیه به بازیکنان دارد: «مسیر ایران برای صعود به المپیک پاریس ۲۰۲۴ خیلی دشوار است اما باید تا آخر بجنگید. تیم ایران باید با عملکرد‌ خوب در ریو امتیازات لازم را بگیرد. این مسیر اصلاً آسان ‌نیست اما ایران باید تا آخر مسابقات تلاش کند.»
او امیدوار است ایران سهمیه المپیک بگیرد: «به تیم ملی والیبال ایران خوشامد می‌گویم. امیدوارم آمادگی خوبی کنار هم پیدا کنیم و عملکرد قابل قبولی در لیگ ملت‌های والیبال داشته باشیم. امیدوارم ایران سهمیه المپیک پاریس را بگیرد و برزیل هم بهترین نمایش را در پاریس داشته باشد.»
رزنده بازی‌های دوستانه ایران و برزیل را مهم می‌داند: «سه بازی دوستانه داریم که برای هر دو تیم مهم است. در حالی که قبلاً ایران و‌ برزیل بازی دوستانه‌ای نداشتند. مسابقات دو تیم امروز، فردا و صبح شنبه برگزار می‌شود. امیدواریم هر دو تیم در این سه بازی به خوبی آماده شوند و با شرایط خوبی هفته اول لیگ ملت‌ها را در ریو شروع کنند.»
برناردو رزنده دلیل بازگشتش به تیم ملی والیبال برزیل را کمک می‌داند: «زمان کوتاهی تا المپیک پاریس مانده و رنان دال زاتو سرمربی قبلی از نظر شرایط جسمانی مشکلاتی داشت و به همین خاطر برگشتم تا به تیم ملی والیبال برزیل کمک کنم. باید کمی تجربه و انرژی به تیم برزیل اضافه کنم. از نظر خودم تأثیرگذارترین فرد در تیم نیستم بلکه فقط می‌خواهم کمک کنم تا در المپیک پاریس بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم. بنابرین برای دستیابی به این هدف دشوار، سخت تمرین می‌کنیم.»
رزنده درباره دوستی‌اش با پائز می‌گوید: «با سرمربی تیم ملی ایران موریس، کمک مربی‌اش لئوناردو و بدنسازش مارسلو ارتباط دوستانه خیلی خوبی دارم. سابقه همکاری طولانی مدت کنار همدیگر چه در تیم نوجوانان و چه در تیم ملی والیبال برزیل داریم. خوشحالم که ایران اینجا کنار ما حضور دارد.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی