می‌خواهم امسال رکورد پرتاب وزنه را بزنم

صابری: سهمیه‌ام خردادماه قطعی می‌شود

مهری رنجبر
خبر‌نگار
مهدی صابری، پرتابگر وزنه، همه فکر و ذکرش را برای سهمیه المپیک گذاشته. او که فعلاً نفر 26 رنکینگ جهانی است، با 80 درصد آمادگی یکشنبه هفته آینده به تور جهانی ازبکستان می‌رود تا 60 امتیاز به جمع امتیازاتش اضافه کند. هر چند نمی‌داند رقبایش از کجا هستند: «شرایط بدنی‌ام خوب است. من با آمادگی 80 درصدی به ازبکستان می‌روم تا در تور جهانی درجه C 60 امتیازی رقابت کنم. البته تا این لحظه هنوز مشخص نیست پرتابگران وزنه از کدام کشورها می‌آیند. شاید پرتابگران اروپا، امریکا بیایند، یا شاید فقط آسیایی باشند. در تور امارات پرتابگران امریکا و آفریقا هم آمده بودند. اما بدون شک پرتابگر قزاق می‌آید.»
صابری از حالا به فکر شکستن رکورد پرتاب وزنه ایران است: «من امسال می‌خواهم رکورد ایران را هم بزنم. رکورد 20 متر و 66 سانتیمتری شاهین مهردلان که سه سال پیش در انتخابی المپیک زد. من در تمرین رکورد 20 متر ندارم. چرا که من پرتابگر تمرینی نیستم، یعنی در تمرین فشار نمی‌آورم.»
پرتابگر وزنه ملی‌پوش، سهمیه المپیکش را قطعی می‌داند: «با اینکه فعلاً باید صبر کنیم، اما 80-90 درصد سهمیه المپیکم قطعی است. من باید در 5 مسابقه‌ای که شرکت می‌کنم دو مسابقه بین‌المللی را بالای 20 متر یا 20 متر و 40 سانتیمتر پرتاب کنم. من پارسال در قهرمانی کشور با 19 متر و 62 سانتیمتر، 40 امتیاز گرفتم. فکر می‌کنم در تور جهانی ازبکستان و نیجریه با پرتاب بالا سهمیه‌ام قطعی می‌شود و در دو تور دیگر و قهرمانی کشور هم برای حفظ رنکینگم پرتاب می‌کنم.»
به نظر او عدم ثبات مدیریت فدراسیون، کار را برای دوومیدانی‌کاران سخت کرده: «عدم ثبات مدیریت فدراسیون برای ما دردسر ساز شد. هرچند مطیعی سرپرست جدید فدراسیون از زمانی که آمد با ما جلسه گذاشت و با تنظیم قرارداد 5 مسابقه را برای ما در نظر گرفت تا بتوانیم امتیاز رنکینگ المپیک برای سهمیه جمع کنیم. حقوق ما در این دو ماه سرپرستی مطیعی هم بموقع پرداخت شده است. اما در مجموع فدراسیون امسال 4 سرپرست به خودش دید که این بی‌ثبانی اصلاً به نفع ورزشکاران نیست.»

جستجو
آرشیو تاریخی