برای اولین بار در المپیک یک تیم خواهیم بود

فرزام: نصیری تا 2 ماه دیگر به ایران برمی‌گردد

فائزه زمانی/ افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ در این سال‌ها قایقرانان زیادی را ستاره کرده است. شاگردان او برای اولین بار در قایق 2 نفره سهمیه المپیک گرفتند تا به گفته خودش تیم ملی روئینگ برخلاف همیشه نه فقط با یک قایقران که با یک تیم راهی المپیک شود. او همچنین صحبت‌هایش را با یک خبر خوش به پایان می‌رساند؛ بهمن نصیری ملی‌پوش شاخص روئینگ که به آذربایجان مهاجرت کرده بود، دوباره به آغوش تیم ملی برمی‌گردد.

تمرینات‌مان را برای المپیک شروع کرده‌ایم، قایقرانانمان نسبت به بازی‌های آسیایی پیشرفت داشته‌اند و حالا روی نقاط ضعفمان کار می‌کنیم تا در المپیک آنها را کاور کنیم.
درحال برنامه‌ریزی یک اردوی بین‌المللی هستیم و اگر شرایط فراهم نشود، تلاش می‌کنیم اردوها را به خارج از تهران منتقل کنیم تا بتوانیم در مسافت بلند پارو بزنیم.
تاریخ‌سازی و گرفتن سهمیه قایق دونفره چقدر مزه داد؟
هر کشوری نهایتاً می‌توانست دو سهمیه بگیرد که خوشبختانه برای اولین بار سهمیه قایق دونفره را گرفتیم و برخلاف همیشه که با یک فرد پا به المپیک می‌گذاشتیم، حالا برای اولین بار در المپیک یک تیم خواهیم داشت.
بعد از رفتن بهمن نصیری به نظر می‌رسد پتانسیلی در روئینگ مردان نداریم.
هیچ فرقی نمی‌کند و حتی اگر در بخش پسران هم سهمیه می‌گرفتیم باز طبق آیین‌نامه داخلی فدراسیون، دختران به‌خاطر رنکینگ بالاتر به المپیک اعزام می‌شدند، درست مثل 4 سال پیش.
مثل این است که بگوییم چرا والیبال مردان قوی بوده و والیبال دختران ضعیف است. هررشته‌ای شرایط خاص خودش را دارد و نمی‌شود همه رشته‌ها را زیر سؤال برد. دختر و پسر نداریم، تیم پسران به طور کامل در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشت اما دست خالی برگشت. هر قایقرانی چه دختر و چه پسر در چهارچوب تمرینات من پارو بزند، ستاره خواهد شد. اگر بحث بهمن نصیری است که باید بگویم تا یکی، دو ماه آینده مجدداً به ایران برمی‌گردد و همراه تیم ملی خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی