7 بازی بدون پیروزی با بودجه 284 میلیاردی

هزینه‌های بی‌حساب و کتاب در سیرجان

تیم فوتبال گل گهر سیرجان در مجموعه تیم‌های صنعتی فوتبال ایران جای می‌گیرد که در پنجره نقل و انتقالاتی، همیشه شایعاتی در خصوص پیشنهادهایی از سوی این باشگاه با ارقامی شگفت‌انگیز در بازار نقل و انتقالات به گوش می‌رسید.
خرید‌های خارجی اکثراً ناکارآمد و با هزینه گزاف بدون دستاورد؛ این شرح حال تیم سرمه‌ای‌پوش سیرجانی در دو فصل اخیر بوده است. قراردادهایی نجومی که سال به سال بدون هیچ ضابطه‌ای صفرهای آن اضافه می‌شود.
این تیم امسال تصمیم گرفت با یک سرمربی خارجی وارد رقابت‌های لیگ برتر شود و مارینوس اوزونیدیس را برای هدایت تیمش انتخاب کرد اما سرمه‌ای‌پوشان اکنون با 36 امتیاز در رده هفتم لیگ برتر ایستاده‌اند و در 7 بازی اخیر 4 باخت متحمل شده و 3 تساوی پی در پی کسب کرده‌اند، نتایجی که برای هوادارانش به هیچ وجه مطلوب نیست.
جالب اینکه در رتبه هشتم جدول آلومینیوم اراک حضور دارد که مثل گل گهر در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی هم حاضر است و در جدول هم با آنها اختلافی یک امتیازی دارد اما بنا بر فرم بودجه اعلامی هزینه اراکی‌ها در فصل جاری مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بوده، در حالی که سیرجانی‌ها با 284 میلیارد تومان وارد این فصل شدند!
با توجه به هزینه‌های این تیم صنعتی، عملکرد آنها در لیگ برتر به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. باشگاه‌های صنعتی عمدتاً از منابع عمومی کشور و بیت‌المال هزینه‌هایشان را پرداخت می‌کنند و انگار مدیران برخی از این باشگاه‌ها با در نظر گرفتن اینکه از منابع دولتی و بیت‌المال سود می‌برند اما در اضافه کردن صفرهای بازیکنان محدودیتی برای خودشان قائل نیستند!
این هزینه‌های بی‌حساب و کتاب در تیم‌های لیگ برتر مثل گل گهر که متناسب با نتایج و شرایط فنی‌شان نیست باعث شده تا قوه قضائیه رأساً وارد عمل شود و نظارت ویژه‌ای بر نحوه هزینه‌کرد تیم‌ها داشته باشند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی