عبدالله‌نژاد: حکم انضباطی پرسپولیس و سپاهان بیشتر احساسی بود

یارگیری پرسپولیس باید مانند آنچلوتی و رئال مادرید باشد

منوچهر عبد‌الله‌نژاد در رابطه با رأی جدید کمیته انضباطی و بسیاری دیگر از موارد مهم تیم پرسپولیس که از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 
در خصوص رأی جدید کمیته انضباطی در رابطه با حضور تماشاگران بانو برای بازی‌های پرسپولیس و سپاهان در فصل آتی چه نظری دارید؟
به نظرم ما می‌خواهیم همه چیز را به نوعی عادی‌سازی کنیم اما با حکم داده شده باز هم این مهم را اعمال نکرده‌ایم و باز هم جدا‌سازی را انجام داده‌ایم که چندان درست نیست. به نظرم بلیت‌فروشی را باید آزاد بگذارند که در این بین هر کسی چه خانم و چه آقا بلیت تهیه کرد، قادر باشد در ورزشگاه حاضر شود. از همین رو با همه مسائلی که بیان کردم حکم داده‌شده را چندان منطقی نمی‌دانم و بیشتر حکم ارائه شده را احساسی و خارج از منطق می‌دانم.
در رابطه با تمدید قراردادها با بازیکنان پرسپولیس چه مسائلی باید در اولویت قرار گیرد؟
من فکر می‌کنم دوستاره ازبکستانی سرخابی خصوصاً اورونوف فراتر از لیگ ما ظاهر شده‌اند و به معنای واقعی‌شان واقعاً ستاره بودند. این مسأله به نوعی زنگ خطر برای فوتبال ماست که خروجی خیلی خوبی نداشته؛ موضوعی که باید حتماً به سمت تیم‌های پایه و زود بازی دادن به چهره‌های جوان برویم، نه اینکه در ۲۵-۲۴ سالگی تازه ستاره‌های جوان‌مان را مطرح سازیم بلکه از آنها به شکل جدی استفاده کنیم و مانند تیم‌های مطرح در ۱۹-۱۸ سالگی ستاره‌هایمان را مطرح سازیم. در اولویت بعدی باید برای بازیکنان کلیدی، به سن و رزومه بازیکنان نگاه کنیم و بازیکنانی را در اولویت قرار دهیم که در سطح تیم ملی بوده و بازیکنان تأثیر‌گذار و به قول خودمان بازی دربیاری بوده‌اند و یا توانایی انجام این مهم و تکرارش را دارند.
به لحاظ درصدی چقدر پرسپولیس به تغییرات برای فصل آتی نیاز دارد؟
من فکر می‌کنم معمولاً تیم‌های بزرگ خیلی در تیم‌شان تغییر به وجود نمی‌آورند و بهترین نتایج را می‌گیرند مثلاً تیم رئال مادرید و طریقه یارگیری آنچلوتی باید الگویی برای پرسپولیس باشد که با کمترین بازیکنان بهترین نتایج و شرایط را برای تیمش به وجود آورد، ضمن اینکه نباید در جو رسانه‌ای در فصل نقل و انتقالات قرار گیرند. در خط دفاعی و دروازه با ماندن پورعلی‌گنجی مشکلی احساس نمی‌شود اما اگر قرارداد امیری را تمدید نکنند باید یک وینگر و یکی دو مهاجم بسیار خوب جذب شوند.
در رابطه با اوسمار چه فاکتوری باید در تمدید قرارداد این مربی لحاظ شود؟
به هر حال این یک واقعیت است که اگر امسال پرسپولیس جامی نگیرد، فضای ماندن و همکاری برای این مربی سخت خواهد شد اما در کنار این مهم کاریزما و مقبولیت این مربی در نزد بازیکنان و هواداران هم دیگر نکته مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی