بلاروس، سومین حریف پرتکرار فوتبال زنان ایران

مدیران فوتبالی بدنبال اجرای توافقنامه‌ها

 فاطمه غفاری
در فاصله کمتر از 2 سال، دوباره قرار است دیدار دوستانه‌ای بین تیم‌های ملی زنان ایران و بلاروس برگزار شود. دیدارهایی که روزهای 10 و 13 خردادماه در تهران برگزار می‌شود.
در روزهایی که تیم ملی فوتبال زنان ایران با سقوط دوپله‌ای در رنکینگ جهانی رده 61 جهان و 12 آسیا شده و بلاروس، تیم 57جهان را درحالی برای دیداردوستانه آن هم برای پنجمین بار انتخاب کرده که این تیم 4 پله بالاتر از ایران قرار دارد و تکرار مجدد بازی با آن نمی‌تواند راه‌حل مناسبی برای تیمی باشد که قرار است امسال برای حضور در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا آماده شود.
 تکرار بازی‌های دوستانه با بلاروس و روسیه عایدی زیادی برای تیم ملی ایران ندارد. انگار روسیه و بلاروس تنها کشورهایی هستند که مدیران فوتبالی ما برای بازی‌های دوستانه با آنها تفاهمنامه امضا کرده و در این راستا رویارویی با این دو کشور در فوتبال زنان به عادت تبدیل شده است. بعد از جدال با بلاروس‌ها در آبان‌ماه 1401 که توأم با اولین برد فوتبال زنان ایران برابر یک حریف اروپایی بود و یک دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسید، حالا قرار است بار دیگر زنان فوتبال ایران برابر این تیم آمادگی فنی خود را محک 
بزنند.
زنان فوتبال ایران در حدود 600 روز اخیر شرایط عجیبی را پشت سر گذاشته‌اند؛ به‌طوری‌که بجز 2 بازی دوستانه با بلاروس و 2 دیدار تدارکاتی برابر روسیه و حضور در مسابقات دور اول و دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس مسابقه دیگری را برگزار نکرده‌ و نتوانسته‌اند از فرصت FIFA DAY استفاده کامل را ببرند!

جستجو
آرشیو تاریخی