نقطه اشتراک ستاره‌های لژیونر؛ حفظ جذابیت در ویترین مجلل فوتبال اروپا

به لیگ ایران برنمی‌گردیم

فرخ حسابی خبرنگار
لژیونرهای سرشناس فوتبال ایران، این روزها وضعیت متفاوتی دارند اما همگی با یک هدف به دنبال چالش‌های آینده خود هستند. مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش سردمداران فوتبال ایران در لیگ‌های معتبر اروپایی هستند که در پایان این فصل هر کدام با ماجراجویی متفاوتی روبه‌رو هستند.
مهدی طارمی در 31 سالگی قرار است انتقال به یکی از پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا را تجربه کند و به تیم قهرمان فوتبال ایتالیا یعنی اینتر بپیوندد. روند صعودی مهدی از زمان لژیونر شدن با سرعت بالا طی شده و حالا او قرار است در قله فوتبال اروپا رقابت کند و بعد از درخشش در پورتو به تیمی برود که مقتدرانه در این فصل قهرمانی ایتالیا را به دست آورد. چالش بزرگ او رقابت با مهاجمان سرشناس اینتر مثل لائوتارو مارتینس و مارکوس تورام است.
علیرضا جهانبخش 30 ساله هم مثل طارمی در آستانه جدایی از تیم فعلی خود یعنی فاینورد قرار دارد اما تکلیف تیم آینده او مشخص نیست. عملکرد او در فاینورد چندان موفق نبود و تیم هلندی پیش از تمام شدن فصل خبر قطع همکاری با او در پایان فصل را اعلام کرد. تفاوت جهانبخش با طارمی در این است که او هنوز نمی‌داند فصل آینده در کدام لیگ و کدام تیم حضور خواهد داشت. کاپیتان تیم ملی ایران از تمایل خود به حضور در بوندس‌لیگای آلمان حرف زده تا نشان دهد که قصدی برای خروج از سطح اول فوتبال اروپا ندارد.
نفر سوم، سردار آزمون 29 ساله و مهاجم تیم رم است. هنوز مشخص نیست که سردار در تیم فعلی خود (رم) ماندگار است یا به تیم سابق خود (لورکوزن) که در واقع مالکیت سردار را در اختیار دارد، می‌پیوندد و یا از هر دو تیم جدا خواهد شد. حضور سردار در رم به صورت قرضی بوده اما با وجود علاقه‌ای که دانیله دروسی سرمربی رم به او دارد، بحث مبلغ قرارداد سنگین او ممکن است رم را از نگه داشتن وی منصرف کند. از سوی دیگر لورکوزن هم علاقه چندانی به بازگرداندن سردار ندارد.
نقطع اشتراک سه ستاره لژیونر فوتبال ایران این است که آنها قصد بازگشت به لیگ فوتبال ایران را ندارند و همچنان قصد دارند در فوتبال اروپا -و در بالاترین سطح آن یعنی پنج لیگ برتر اروپا- به فوتبال خود ادامه دهند. آنها می‌دانند که در ایران مشتریان بزرگ و دست به نقدی در انتظارشان هستند اما ترجیح می‌دهند در ویترین جذاب فوتبال اروپا باقی بمانند و جذابیت خود را حفظ کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی