هوادار قادر به مهار اورونوف نیست

آشتیانی: سروش باید زودتر تعویض می‌شد

ناصر قراگزلو
خبرنگار


اردلان آشتیانی، بازیکن اسبق و کارشناس فوتبال درباره برد پرسپولیس مقابل نساجی و رقابت شدیدی که بین دو تیم صدر جدول برای قهرمانی وجود دارد به «ایران ورزشی» گفت: سرخپوشان سه امتیاز بسیار حساس را مقابل تیم نساجی که در چند بازی قبلی‌اش نتایج خوبی گرفته بود کسب کرد. اورونوف ستاره پرسپولیس بود و از این جهت موفق بود که سرمربی نساجی نتوانست راهکاری برای مهار این بازیکن تکنیکی ازبکستانی پیداکند. به همین دلیل هم پرسپولیس در بخش حمله نمایش فوق‌العاده‌ای با وجود یک بازیکن کمتر ارائه داد.
بازیکن اسبق پرسپولیس در ادامه در رابطه با اخراج سروش و تدابیرفنی اوسمارافزود: «زمانی که اوسمار دید سروش یک اخطار گرفته و هر لحظه احتمال اخراج سروش وجود دارد باید زودتر به فکر تعویض سروش می‌افتاد تا تیم ده نفره نشود و به نوعی تحت فشار قرار نگیرد اما دیدیم بعد از اینکه سروش اخراج شد، اوسمار به فکر تعویض افتاد که حضور اسدبیگی از قضا بسیار مؤثر واقع شد. بازیکنی که باید زودترو به جای سروش به میدان می‌آمد. اسدبیگی از زمان حضورش بازی بسیار خوبی را ارائه داد و موفق شد پاس گل دوم تیمش را بدهد. در ضمن با داشتن خدابنده‌لو دست سرمربی پرسپولیس از جهت تعویض باز بود اما اوسمار باز هم دیر تعویض کرد که نباید این رویه ادامه‌دار باشد.»
آشتیانی در خصوص رقابت سنگینی که بین پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی وجود دارد نیز تأکید کرد: «به نظرم استقلال کار تیمی و فنی و تاکتیکی‌اش مانند پرسپولیس قوی و برجسته نیست چه بسا اگر بازیکنانی مانند ماشاریپوف و بلانکو نبود کارشان حتماً مقابل ذوب‌آهن به مشکل می‌خورد.»
این کارشناس فوتبال در پایان در خصوص بازی حساس پرسپولیس مقابل هوادار و این نکته که اگر اورونوف مهار شود، شرایط پرسپولیس چه می‌شود نیز گفت: «اساس کار تیم هوادار بازیسازی از یک سوم خط دفاعی است. به همین دلیل حتماً با پرس از جلو می‌توان کار تاکتیکی این تیم را مختل کرد. به نظرم مهار اورونوف هم کار هر تیمی نیست و شاید تنها تیم‌هایی مانند استقلال و سپاهان به دلیل شرایط تاکتیکی و بازیکنانی که در اختیار دارند کار را برای اورونوف سخت کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی