رکوردهای جذاب برد درخشان لیورپول

لیورپول به روند دو بازی بدون پیروزی‌اش پایان داد و ۴ بر ۲ تاتنهام را شکست داد. تساوی با وستهام زیر سایه درگیری یورگن کلوپ و محمد صلاح قرار گرفت اما مهاجم مصری گل اول این بازی را زد. اندی رابرتسون، کودی خاکپو و هاروی الیوت گل‌های دیگر میزبان را زدند. ریچارلیسون و سون هئونگ مین هم گل‌های تاتنهام را به ثمر رساندند. به چند نکته آماری از این بازی اشاره می‌کنیم:
لیورپول از ۳۰ بازی آخرش با تاتنهام در لیگ برتر در ورزشگاه آنفیلد تنها یک باخت داشته، ۲۰ برد به دست آورده و ۹ بار مساوی کرده است، آنها برای اولین بار در دو بازی خانگی پشت سر هم مقابل اسپرز چهار گل زده‌اند.
تاتنهام چهار بازی آخرش در لیگ برتر را باخته که بدترین روند این تیم بعد از نزدیک به ۲۰ سال است. تنها مربی‌ای که آمار بدتری نسبت به آنژه پوستکوگلو روی نیمکت تاتنهام بر جای گذاشته، اوسوالدو آردیلس در سال ۱۹۹۴ است که هفت باخت پیاپی داشت.
محمد صلاح ۱۲ گل به تاتنهام زده و بعد از منچستریونایتد که ۱۴ گل از او خورده، تیم شمال لندن رقیب مورد علاقه‌اش به حساب می‌آید. او همچنین نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که در سه فصل پیاپی بیش از ۱۰ گل زده و بیش از ۱۰ پاس گل داده.
سون هئونگ مین برای سیصدمین بار در لیگ برتر برای تاتنهام بازی کرد و سومین بازیکن این تیم شد پشت سر هوگو لوریس و هری کین که به ترتیب ۳۶۱ و ۳۱۷ بازی در لیگ برتر برای تاتنهام انجام داده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی