کاپیتان دیوار چین را شکست

نظری: نوشاد شانس مدال المپیک است

تنیس ‌روی ‌میز

پریسا غفاری؛ روزنامه‌نگار

نوشاد عالمیان، ملی‌پوش تنیس ‌روی ‌میز ایران با عبور از رقیب چینی‌اش که چهارمی رنکینگ جهان را یدک می‌کشید به جمع ۱۶ نفر برتر مسابقات عربستان صعود کرد. او در مرحله یک‌شانزدهم نهایی، رقابت نزدیک و جذابی را مقابل لیانگ‌جینگ کن چینی داشت که با نتیجه ۳ - ۲ برد و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت.عالمیان پیش از این بازیکنانی از اتریش، بلژیک، مصر و چین‌تایپه را مغلوب کرده بود. ملی‌پوش کشورمان در مرحله بعدی با برنده دیدار لین‌شیندنگ دارنده رنکینگ ۱۵ جهان از چین و راون فیلاس دارنده رنکینگ ۷۴ جهان از آلمان مسابقه خواهد داد.
محمود نظری، کارشناس تنیس روی میز برد کاپیتان تیم ملی برابر رقیب چینی را شاهکار می‌داند: «نوشاد یک بازیکن پدیده و استثنایی است که به بازی جلوی میز معروف است. او برعکس خیلی از پینگ‌پنگ‌بازان در حمله از سرویس‌های بک‌هند استفاده می‌کند و سبک بازیش خاص است. همین مسأله او را از دیگران مستثنی می‌کند.»
به نظر او حضور ۵ ساله نوشاد در لیگ فرانسه دلیل پیشرفت اوست: «حضور برادران عالمیان و امیرحسین هدایی در لیگ فرانسه و رویارویی با حرفه‌ای‌ها، باعث شده تا از لحاظ فنی رشد زیادی داشته باشند. این سه بازیکن مدت‌هاست که در بزرگترین لیگ‌های جهان بازی می‌کنند و در کمپ‌های فرانسه تمرین می‌کنند و پیروزی برابر ژاپن در بازی‌های آسیایی هانگژو حاصل این لیگ است. هر چند که نباید از زحمات ۱۷، ۱۸ ساله پدر او غافل ماند.»
محمود نظری برای المپیکی شدن نوشاد شانس زیادی قائل است: «او از سه راه می‌تواند المپیکی شود. اولین قدم قهرمانی در آسیای میانه است. دوم معرفی به عنوان بهترین بازیکن کل مناطق آسیا و دیگری از طریق رنکینگ که به نظرم اگر نوشاد عالمیان از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشته باشد و به لحاظ آمادگی در اوج باشد، می‌توان گفت که او شانس مدال المپیک را دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی