با این اردو ترس چینی‌ها از ما بیشتر شد

شیرآقایی: ما بازنده نیستیم

شیاپ چانگ

فائزه زمانی؛ خبر‌نگار

تیم ملی ووشوی مردان بازی‌های آسیایی هانگژو را با شکست مطلق مقابل چینی‌ها ترک کرد، اما حالا با تغییر کادرفنی در مسابقات انتخابی جام جهانی در خاک چین قهرمان شد.
کیوان شیرآقایی سرمربی تیم ملی کارش را با قهرمانی شروع کرد؛ هرچند مأموریت اصلی او مسابقات جام جهانی است که باید دید مقابل دیوار چین چندمرده حلاج است. البته که او معتقد است فقط چین رقیب اصلی شاگردانش نیست و همه تیم‌ها خطرناک هستند.

در بازی‌های آسیایی مقابل چین ناکام مطلق بودیم، این مدت که تیم ملی را تحویل گرفتید چه اتفاقی افتاد که در خاک چین قهرمان شدید؟
مدت زیادی نیست که تیم ملی را تحویل گرفته‌ام اما با اینکه مدت کمی مربی تیم ملی بودم، ضعف و قوت‌های ملی‌پوشان را کاملاً می‌شناسم.
ما۳ اردوی ۴۵ روزه داشتیم که هم از نظر تکنیکی و هم از نظر آمادگی جسمانی روی پیشرفت ووشوکاران کار کردیم، مهم‌تر از همه روی مسأله روحی و روانی تمرکز کردیم؛ ناکامی مقابل چین در بازی‌های آسیایی فشار روحی زیادی به ملی‌پوشان وارد کرده بود که سعی کردیم این فشار را از روی آنها برداریم و ذهن‌شان را آرام کنیم تا با بالابردن اعتماد به نفس، شرایط‌شان را برای این مسابقات ارتقا دهیم که خوشبختانه موفق شدیم.


تیم ملی در جام جهانی هم می‌تواند این نتایج را مقابل چین تکرار کند؟
سال پرترافیکی داریم. در پایان اولین اردو، مسابقات بریکس را داریم که فرصت خوبی برای جوانان است تا برنامه پشتوانه‌سازی بازی‌های آسیایی ژاپن را پیاده کنیم. مسابقات قهرمانی آسیای ماکائو و جام جهانی را در هم داریم که با نتایج اخیرمان درانتخابی جام جهانی، پیش‌بینی می‌شود نتیجه خوبی در این مسابقات بگیریم. با هدف برد چینی‌ها پا به همه مسابقات می‌گذاریم. اینکه در مسابقات دانشجویان و بازی‌های آسیایی مقابل چینی‌ها ناکام بودیم دلیل نمی‌شود که خودمان را مقابل چینی‌ها بازنده بدانیم. ما رقبای مهم دیگری مثل هند، ماکائو، ویتام، کره‌جنوبی و... هم داریم و این‌طور نیست که فقط چین رقیب ما باشد.


اردوی مشترک با چینی‌ها چقدر به تیم ملی کمک می‌کند؟
این اردو نه فقط برای ما که برای هردو تیم خوب است. ووشوکاران ما در این تمرینات برای برتری مقابل چینی‌ها محک می‌خورند و چینی‌ها هم وقتی با ملی‌پوشان ما تمرین کردند، ترس و دلهره از رویارویی با تیم ما در آنها بیشتر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی