مدعی العموم و رسیدگی به تخلف هوادار سپاهان

نیم نگاه

رضا شاه منصوری؛ کارشناس حقوقی فوتبال

حواشی عجیب دیدار پرسپولیس و سپاهان باعث شد تا جامعه فوتبال نسبت به اتفاقی که رخ داد، واکنش نشان دهند و علاوه بر این کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان هم به اتفاقات این دیدار ورود
کنند.
تخلفاتی از سوی یکی از هواداران سپاهان صورت گرفته است که آن هوادار منتسب، لیدر باشگاه سپاهان معرفی شده و در این دیدار اهانت‌هایی توسط فرد مورد نظر به هواداران خانم پرسپولیس صورت گرفت. بر این اساس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه تخلف در حیطه و محوطه محل برگزاری مسابقات که همان ورزشگاه است، صورت گرفته، صلاحیت رسیدگی به این تخلف را دارد.
در واقع کمیته انضباطی فدراسیون می‌تواند به تخلفاتی که توسط تماشاگران تمامی تیم‌ها در ورزشگاه‌های سراسر کشور صورت می‌گیرد، رسیدگی کند. در این میان کمیته انضباطی ۱۰ سال این هوادار را از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کرد و رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کاملاً قانونی و مطابق آیین‌نامه است.
این روند و رویه حقوقی در حیطه مسائل حقوقی و قضایی فوتبال است اما از باب جنبه عمومی جرم نیز با توجه به اینکه گفتار این فرد، موجب تشویش اذهان عمومی شده و او الفاظی را به کار برده که باعث وهن، توهین و مکدر شدن خاطر جمع وسیعی از بانوان کشورمان و طرفداران خانم فوتبال شده است، مدعی‌العموم نیز از طریق دادسراهای عمومی و انقلاب طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ می‌تواند رسیدگی و طرح دعوا کند و برای فرد متخلف جزای نقدی و یا حبس و حتی شلاق در نظر بگیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی