مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم

افلاکی: به المپیک امیدواریم

سوال و جواب

فائزه زمانی؛ خبر‌نگار

حرف‌ها را ملی‌پوشان با عملکردشان در شیاپ‌چانگ مسابقات قهرمانی آسیا خواهند زد

۸۰ روز مانده به المپیک، تکواندوکاران این روزها در تکاپوی حضور در شیاپ‌چانگ قهرمانی آسیا هستند. مجید افلاکی سرمربی تیم ملی چیز زیادی نمی‌گوید و معتقد است شاگردانش حرف‌ها را در شیاپ‌چانگ ویتنام خواهند زد. او در روزهای نزدیک به المپیک، جو تیمش را کاملاً المپیکی می‌داند تا خبرهای خوبی از شاگردانش در پاریس به گوش برسد.

از آخرین تمرینات تیم قبل از اعزام به قهرمانی آسیا چه خبر؟
به خاطر شباهت آب‌وهوای رشت با ویتنام میزبان مسابقات قهرمانی آسیا، یک هفته‌ای در رشت اردو زدیم که خدا را شکر تمرینات خوب پیش رفت. دیروز این اردو تمام شد و حالا آخرین تمرینات‌مان را قبل از اعزام در تهران انجام می‌دهیم.

 شانسی برای قهرمانی در ویتنام داریم؟
ضرب‌المثلی هست که می‌گوید حرف نزده را بعداً هم می‌شود زد! اجازه بدهید من چیزی نگویم، حرف‌ها را ملی‌پوشان با عملکردشان در شیاپ‌چانگ مسابقات قهرمانی آسیا خواهند زد. اما این را بگویم که این مسابقات حکم تدارکاتی قبل از المپیک را هم دارد و به همین خاطر ۲ تکواندوکار المپیکی‌مان در ترکیب حضور دارند.


 شرایط ۲ تکواندوکار المپیکی‌مان چطور پیش می‌رود؟
سلیمی و برخورداری روند رو به رشد خوبی داشته‌اند و طبق برنامه تمرینات منسجمی انجام می‌دهند. فعلاً تمرکز ما روی قهرمانی آسیا است اما احتمالاً برای المپیک ۲ تورنمنت و ۱یک اردوی مشترک خواهیم داشت که البته همه چیز به شرایط همان مقطع برمی‌گردد.


  ۸۰ روز مانده به المپیک آیا فضای ورزش کشورمان المپیکی است؟
فضای تیم ما بله. ساعی رئیس فدراسیون و مدیرفنی تیم‌های ملی همه شرایط را فراهم کردند تا جو تیم ملی کاملاً المپیکی باشد. تک تک قدم‌های ما برای بهترین نتیجه در المپیک است اما این را هم درنظر داشته باشید که ۲ سالی از تکواندوی دنیا دور بودیم و بچه‌ها در کمتر از یک سال این عقب‌ماندگی را جبران کردند. در میدان المپیک باید علاوه بر طراوت و جوانی تجربه هم داشت؛ تکواندوکاران ما تجربه ندارند اما جوان و باانگیزه هستند.

خیلی‌ها معتقدند با افت اخیر تکواندو نمی‌توان به مدال‌آوری این رشته در المپیک امیدوار بود.
شرایط تیم ما از هر نظر خوب است و طبق برنامه‌هایمان پیش می‌رویم، ما کارمان را می‌کنیم اما بستگی دارد، روز مسابقه شرایط چطور پیش برود. بدون امید کار پیش نمی‌رود و ما به المپیک امیدوار هستیم.


زمانی که سرمربی تیم ملی شدید، مشخص نبود که تا المپیک در تیم بمانید ،اما این‌طور که به نظر می‌رسد هدایت تکواندوکاران در المپیک برعهده خودتان خواهد بود.
از روز اولی که سرمربی تیم ملی شدم، گفتم تا هر زمان که من را بخواهند خواهم بود. الان هم همین را می گویم و تا هروقتی که انتخاب کمیته فنی و فدراسیون باشم مثل یک سرباز در خدمت تیم هستم.

جستجو
آرشیو تاریخی