افشاگری درباره تهدید داوران در لیگ‌های پایه

تماشای بازی‌ها با سلاح سرد!

پشت پرده

بعد از ضرب و شتم داور یکی از بازی‌های لیگ دسته دوم پایه‌های تهران که منجر به تعلیق تمامی مسابقات شد، حالا محمد برزگر سرمربی امید مقاومت بسیج از حاشیه‌های عجیب و غریب دیگری که در این مسابقات رخ می‌دهد، پرده برداشته است. او به تسنیم گفت: «هر چقدر از لیگ برتر فاصله می‌گیرید، مسائل عجیب و غریب در فوتبال ما بیشتر می‌شود. ۱۰ سال است که بدون وقفه در سطح پایه کار می‌کنم و ۲۰ مورد از چنین مواردی جلوی چشمم اتفاق افتاده است. واقعاً لازم است که هیأت فوتبال تهران، کمیته داوران و مراجع ذیصلاح به مسأله ورود و با آموزش، توجه و تنبیهات مناسب از چنین موضوعاتی پیشگیری کنند.»
برزگر یادآور شد: «بعضی اوقات افرادی که شرایط مناسبی ندارند و به همراه خود وسایل غیرمجاز و سلاح سرد مانند قمه و... همراه دارند روی سکوها مستقر می‌شوند و داوران را تهدید می‌کنند. مثلاً می‌گویند بعد از مسابقه همدیگر را می‌بینیم. خواه یا ناخواه داور از این جهت تحت فشار روحی- روانی قرار می‌گیرد و روی قضاوتش تأثیرگذار خواهد بود. داوری که قرار است مبلغ معینی حقوق دریافت کند با خود فکر می‌کند، مگر می‌خواهم چقدر حقوق بگیرم که عضوی از بدنم ناقص شود. اینها مواردی است که باید مراجع ذیصلاح به آنها رسیدگی کنند.»
او به شرایط بد برگزاری مسابقات هم اشاره کرد: «یکی از ورزشگاه‌های میزبان مسابقات در میان کوره‌های آجرپزی و زمین فوتبال واقع در پارک قرار دارد. هر تماشاگری با هر نوع برخوردی می‌تواند از پشت فنس‌ها شاهد بازی باشد. چنین مسائلی قطعاً تأثیر منفی دارد و زمینه بروز خشونت را فراهم می‌آورد. در بعضی ورزشگاه‌ها فاصله رختکن تا زمین زیاد است و اگر بخواهند به راحتی می‌توانند به داوران و اعضای تیم‌ها صدمه بزنند. بنابراین باید در کنار افسران امنیتی کنار زمین، از نیروهای انتظامی روی سکوها و اطراف ورزشگاه هم به خوبی بهره‌ برد. این مسائل زیرساختی را به مسئولان منتقل کردیم اما می‌گویند، تعداد تیم‌ها زیاد و زمین برگزاری مسابقات کم است، با این وضعیت لزومی ندارد که این حجم بازی با این تعداد سهمیه برگزار شود. باید امتیاز باشگاه، کمتر به افراد فروخته شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی