صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بحث با خبرنگار ژاپنی درباره فینال زودهنگام

تیکی تاکای چشم بادامی!

سعید آقایی
روزنامه نگار


۲۴ ساعت مانده به بازی بزرگ. مسابقه‌ای که می‌توان آن را فینال زودهنگام جام ملت‌های آسیا دانست. همه چیز تحت تأثیر این بازی است. حتی مدیاسنتر نیز در قرق خبرنگاران ایرانی و ژاپنی است. معدود خبرنگار دیگر ملیت‌ها از جمله عرب‌ها هم پیگیر این بازی هستند و برای حضور در کنفرانس به مشیرب آمده‌اند. سالن کنفرانس کیپ تا کیپ پر شده و برخی‌ها به دلیل ازدحام و کمبود صندلی ایستاده‌اند. از ساعت 12 قرار است امیر قلعه‌نویی به نشست بیاید اما از ساعت مقرر دقایقی سپری شده و هنوز امیر نیامده. مجری نشست پشت تریبون می‌رود و اعلام می‌کند نشست با 5 دقیقه تأخیر برگزار می‌شود. کنار دست ما یک خبرنگار ژاپنی نشسته و همین تأخیر سبب می‌شود که سر صحبت را باز کند. شیرو از بازی با سوریه می‌گوید: بازی با سوریه خیلی سخت شد چون سوریه یک تیم تدافعی است و فقط آمده بود تا دفاع کند. شیرو روی کلمه دفاع تأکید و 3 بار آن را تکرار می‌کند.
از او نظرش را درباره تیم ایران می‌پرسیم و می‌گوید: ایران تیم فوق‌العاده قدرتمندی است. شیرو روی کلمه «استرانگ» دوباره تأکید می‌کند: وری استرانگ!
خبرنگار ژاپنی در ادامه تأکید می‌کند که بزرگترین ویژگی تیم شما تجربه بالاست: باریکنان شما مدت‌هاست در کنار هم بازی می‌کنند و هماهنگی و درک خوبی از هم دارند. این هماهنگی به شما بیشتر کمک خواهد کرد.
از شیرو درباره ژاپن می‌پرسیم و او می‌گوید: ما تیم خوبی داریم. شما جلوی سوریه به دلیل بازی بسته و دفاعی حریف به مشکل خوردید اما مقابل ما بازی بهتری خواهید داشت و راحت‌تر بازی خواهید کرد اما تصور نکنید بازی آسانی دارید.
از خبرنگار ژاپنی درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه می‌پرسیم و او می‌گوید: ژاپن فوتبال مالکانه بازی می‌کند. تعداد پاس‌های ما در هر بازی بسیار زیاد است و دوبرابر بقیه تیم‌هاست. همین پاس‌های متوالی تیم‌های حریف را گیج می‌کند.
شیرو با دست‌هایش اشاره به فوتبال «بده و بگیر» می‌کند و بلافاصله به او می‌گوییم:«تیکی‌تاکا»!
چشم‌های بادامی خبرنگار ژاپنی بزرگ شده و برق می‌زند و سرش را به نشانه تأیید تکان می‌دهد و محکم می‌گوید: تیکی‌تاکای ژاپنی!
شیرو تأکید می‌کند که کار سختی مقابل ما خواهید داشت.
در حین گپ و گفت ما قلعه‌نویی وارد می‌شود و دیالوگ ما با شیرو ناتمام می‌ماند. خبرنگار ژاپنی تلاش فراوانی می‌کند که از قلعه‌نویی سؤال بپرسد اما تأخیر سرمربی ایران و آغاز تمرینات در ساعت 14 سبب می‌شود که کنفرانس کوتاهتر از حد معمول برگزار شود و تنها فرصت 3 پرسش باشد که نصیب خبرنگاران ایرانی شد.
با شیرو خداحافظی می‌کنیم در حالی‌که او هنگام خداحافظی باز هم تأکید می‌کند که ژاپن با تیکی‌تاکای ژاپنی برنده بازی خواهد بود هر چند سخت و دشوار!

جستجو
آرشیو تاریخی