صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خاک می‌خواند مرا هر دم به خویش

وداع آخر!

 

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار
امروز می‌خواهیم از تو بگوییم ملیکا، از تو خاتون فوتبال ایران، قصه عجیبی است قصه توپ و قصه چمن سبز. قصه هیاهو و داستان فوتبال، توپی که گاه به مرز جنون می‌رساند و گاه سرازیر می‌کند اشک به بهانه فتح قفس توری تا رها کند اشک را برای آغاز دل کندن.
برای نوشتن از تو؛ کلام و واژه و ساختار دل‌نگرانند، از عشق فرازمینی‌ات به فوتبال و از خنده‌های بی‌تکرارت در چمن سبز و حالا از وداع کمر شکنت. ملیکا خاتون؛ امروز همه فوتبال ایران داغدار است. امروز آزادی سیاهپوش شد اما می‌دانم آزادی برای تو یعنی رهایی و پرواز به سوی ابدیت. پس با تمام وجود ملیکا خداحافظ!

وداع به آخر رسید!
پیکر ملیکا محمدی برای آخرین بار در ایران و در ورزشگاه آزادی تشییع شد. روز آخر است و وداع آخر... مراسم تشییع پیکر ملیکا محمدی ملی‌پوش فوتبال زنان که در سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت، با حضور اهالی فوتبال و پدر و مادر این فوتبالیست در استادیوم فوتبال آزادی برگزار شد. در این مراسم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، کتایون خسرویار مربی سابق محمدی، جواد کاظمیان، حسین ماهینی، آندرانیک تیموریان بازیکنان سابق فوتبال ایران و همچنین تعداد زیادی از بازیکنان و مربیان فوتبال و فوتسال بانوان حضور داشتند.

مادر ملیکا محمدی:
دختر ایران به آسمان‌ها سفر کرد

مادر ملیکا محمدی اما سرشار از زندگی بود و نشان از یک زن قوی داشت: «دخترم سرشار از زندگی و انگیزه بود. به عنوان دختر ما پا به زمین گذاشت و به عنوان دختر ایران به آسمان‌ها سفر کرد.عاشق زندگی بود و عشق به وطن را زمزمه کرد‌. دختر ایران تا ابد زنده است و پرچمدار این مرز و بوم خواهد بود.»
مهدی تاج:
غم سنگینی در قلب همه ما است

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم بیان کرد: غم سنگینی روی قلب همه اهالی فوتبال است. او علاقه زیادی به پرچم، پیراهن و فوتبال ایران داشت و برای خود من خیلی عجیب بود. او با هزینه‌های خودش به ایران رفت و آمد داشت. به خانواده او تسلیت می‌گویم.»
زهرا قنبری:
شماره 18 را بایگانی کنید

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان با درخواست از فدراسیون فوتبال می‌گوید: «شماره 18 تیم ملی را بایگانی کنید. فکر می‌کنم این کار ارزشمندی است که برای ملیکای ما باید انجام شود. ارزش بازیکن‌مان را حفظ کنید و امیدوارم قدر تک تک آنها را بدانید. غم بزرگی داریم. جای ملیکا پیش ما خالی است. روحش در آرامش باشد.»
کاپیتان تیم ملی فوتسال:
همه ناراحتیم

فرشته کریمی کاپیتان تیم ملی فوتسال که به همراه هم‌تیمی‌هایش به استادیوم فوتبال آمده بود از ملیکای نازنین گفت: «حتی کسانی که ملیکا را از نزدیک ندیده بودند هم از این رخداد بسیار ناراحت شدند. این ضایعه بزرگ را به همه جامعه بخصوص فوتبال بانوان و خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی