کیومرث هاشمی: مشحون باید الگوی مدیران ورزش کشور باشد

کیومرث هاشمی، وزیر وزارت ورزش و جوانان در همان لحظه اول با شنیدن خبر فوت محمود مشحون رئیس اسبق فدراسیون بسکتبال دست به قلم شد و پیام تسلیتی را برای جامعه ورزش و بسکتبال ایران ارسال کرد. او تنها مدیری بود که در سه دوره حضور مرحوم در رأس بسکتبال به عنوان معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک فعالیت داشت. محمود مشحون در دوره ریاست کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک، عضو هیأت اجرایی بود.
وزیر ورزش در همان ابتدای صحبت‌های خود در خصوص درگذشت مشحون گفت: «اتفاقی که افتاد خیلی ناباورانه و سنگین بود. خبری که جامعه ورزش را خیلی متأثر کرد.»
او در ادامه افزود: «حدوداً در سه دوره مدیریتی من در ورزش با او همکاری تنگاتنگی داشتیم و زمان حضورش در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هر دو هفته یکبار جلسه‌ای با هم داشتیم. مشحون توانمندی‌های زیادی داشت که در امور اجرایی می‌شد از آن استفاده کرد. آخرین ارتباط ما هم برمی‌گردد به دیدار اهالی ورزش با مقام معظم رهبری که مشحون با جان و دل آن را پذیرفت و خوشحال بود که به این جمع دعوت شده است و روز خیلی خوبی را گذراند.»
کیومرث هاشمی همچنین معتقد است: «خدماتی که مرحوم مشحون به ورزش ایران کرده آنقدر گسترده و ایده‌آل است که دستش را در عالم برزخ خواهد گرفت. خدمات او برکسی پوشیده نیست. مدیری که باید دیگران او را الگوی خود قرار دهند. مشحون می‌دانست که با مدیران بالادست خود چگونه ارتباط برقرار کند. فردی که روابط عمومی بسیار قوی داشت. این ارتباط را هم با مربیان و نفرات زیردستش داشت. باید گفت مدیران ورزش ما باید مشحون را الگو قرار دهند؛ به نحوی که عملکردشان تداعی‌کننده مشحون و امثال مشحون باشد.»
وی از مشحون به عنوان یک معلم هم یاد کرد: «مهم‌ترین ویژگی او این بود که به معنای واقعی معلم بود. اخلاق حرفه‌ای که لازمه کار در ورزش است، در او نهادینه شده بود. رفتار مناسب، پذیرش شکست، رفتار صادقانه، اخلاق‌مداری و رهبری قوی خصیصه‌هایی بود که در مرحوم وجود داشت.»
وزیر وزارت ورزش و جوانان در ادامه تأکید کرد: «نکته مهمی که در خصوص مشحون وجود دارد این است که او از قهرمانان ملی و ورزشکاران خوب ما هم بود. او با وجود اینکه فشارهای زیادی از مدیران بالادستی به او وارد می‌شد ولی همیشه تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌ای می‌گرفت و پای تصمیمات خود می‌ایستاد.»
در پایان کیومرث هاشمی گفت: «در زمانی هم که مسئولیتی در ورزش نداشتم مشحون مرتباً با من در تماس بود و همیشه ارتباط نزدیکی داشتیم. روحش شاد و با سیدالشهدا محشور باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی