باور نداریم بدون طلا ماندیم

فرزاد ایمانعلی‌زاده
مربی تیم ملی کشتی فرنگی

در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی 4 نماینده داشتیم که دو نفر به فینال رسیدند یک نفر برنز گرفت و یک حذفی داشتیم.
در دو وزن به فینال رسیدیم که اگر تبدیل به طلا می‌شد، نتیجه بسیارخوبی بود اما شکست هر دو فینالیست ما غافلگیرکننده بود. اولین فینالیست ما در وزن 77 کیلوگرم بود که امین کاویانی‌نژاد تا لحظه آخر برای شکست دادن آکژول تلاش کرد اما واقعیت این است که زورش به تجربه این کشتی‌گیر قرقیز نرسید.
آکژول محموداف نقره المپیک و دو طلای جهان را دارد و همین تلاش امین برای ما قابل تقدیر است. شکست یک بر یک مقابل آکژول می‌توانست به سود ما باشد اما خب نشد.
در وزن 87 کیلوگرم دومین فینالیست را داشتیم که باید به مدال طلا می‌رسید. واقعاً توقع ما از ناصرعلیزاده بیشتر از این بود و اعتقاد داریم که او بهترین 87 کیلوگرم ایران است.
 علاوه براین او دو بار طلای قهرمانی آسیا را گرفته حالا چرا باید در فینال ببازد برای ما قابل قبول نیست. علیزاده البته که به خاطر حضور در مسابقات قهرمانی جهان و فاصله کم آن مسابقات با این دوره بازی‌های آسیایی کار را سخت کرده بود اما با این‌حال عجیب است که توقعات ما را برآورده نکرد.
نه در جهانی خوب کشتی گرفت و نه در بازی‌های آسیایی که همین برای کسب سهمیه المپیک کادرفنی را نگران کرده است. در وزن 67 کیلوگرم هم دانیال سهرابی در عین جوانی و در حالی‌که فشار زیادی را به دلیل حضور در جهانی و بازی‌های آسیایی تحمل کرد، نتیجه بدی نگرفت و این برای ما قابل تقدیر است. در وزن 60 کیلوگرم هم میثم دلخانی باخت بدی آورد.
توقع داشتیم که میثم حداقل تا فینال پیش برود اما ظاهراً نتوانست در وزن جدید توانایی خودش را نشان بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی