آغاز رقابت آزادکاران در هانگژو از فردا

رحمان به دنبال طلا

 

مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی هانگژو از روز جمعه شروع می‌شود و کشتی‌گیران آزادکار کشورمان باید به مصاف رقبای سخت خود در دو وزن اول بروند. در روز نخست مسابقات دو وزن 57 و 65 کیلوگرم برگزار می‌شود که تیم ملی کشتی آزاد در این دو وزن ابراهیم خواری و رحمان عموزاد را در اختیار دارد.
ابراهیم خواری در حالی دوبنده تیم ملی را به تن کرده که تا قبل از این تجربه حضور در مسابقات بزرگسالان را نداشت و برای اولین‌بار حضور در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند. این در حالی است که تیم ملی کشتی آزاد میلاد سرلک را در این وزن داشت و برای جهانی هم میلاد والیزاده انتخاب شده بود اما در انتخابی این خواری بود که انتخاب شد. حضور در بازی‌های آسیایی در وزن اول برای بسیاری سخت و دشوار است؛ کشتی‌گیران ژاپن و کره‌شمالی و البته قزاقستان و مغولستان مدعی هستند و گرفتن مدال واقعاً سخت است. حالا این مأموریت سخت را باید خواری انجام بدهد.
دومین نماینده ایران در روز نخست رحمان عموزاد است که بعد از ناکامی بزرگ در جهانی بلگراد به دنبال مدال طلای جهان است. رحمان در حالی به هانگژو رفته که کسب مدال طلا در این وزن هم آسان نیست. رحمان دور اول را هم باید با عباس‌اف ازبک شروع کند و در ادامه کشتی‌گیر کشور ژاپن؛ یاماگوچی را در پیش رو دارد. آلبگف روس با دوبنده بحرین هم در گروه رحمان عموزاد است اما کشتی‌گیران کره‌شمالی، قرقیزستان، کره‌جنوبی و قزاقستان در بالای جدول قرار دارند.
رحمان اگر بتواند در این وزن به مدال برسد، یک طلای مهم را کسب کرده و شاید با این طلا ناکامی در جهانی بلگراد هم جبران شود اما واقعاً با آن بدن خسته که در بلگراد یاری نکرد آیا می‌توان در هانگژو به طلا رسید؟

جستجو
آرشیو تاریخی