زورم به تجربه آکژول نرسید

امین کاویانی‌نژاد: المپیک جبران می‌کنم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

تیم ملی کشتی فرنگی در روز نخست بازی‌های آسیایی به دو مدال نقره و یک برنز دست پیدا کرد. یکی از این مدال‌های نقره را امین کاویانی‌نژاد کسب کرد. کسی که مدتی است تلاش می‌کند تا در وزن 77 کیلوگرم کشتی بگیرد و حالا با یک کشتی نسبتاً خوب مقابل آکژول محموداف امیدهای کادرفنی را برای انتخاب یک کشتی‌گیر مطمئن در وزن 77 کیلوگرم افزایش داد. امین بعد از جهانی 2019 که برای اولین‌بار با نظر محمد بنا به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شد، تصمیم گرفت به وزن بالاتر بیاید و حالا در وزن 77 کیلوگرم رفته رفته جا می‌افتد. شکست او مقابل کشتی‌گیر قرقیز بسیار نزدیک و ناراحت‌کننده بود اما حالا هیمنه او شکسته و امین می‌گوید هر جا با او برخورد کند شکستش می‌دهد.
 
روز اول مسابقات کشتی فرنگی و تیم ملی بدون مدال طلا ماند.
واقعاً حیف شد. باید طلا می‌گرفتیم اما یک نکته را فراموش نکنید که این تیم واقعاً خسته است و بعد از جهانی بلگراد به اینجا آمده که هم به لحاظ ذهنی و هم به لحاظ فنی خسته است. کادرفنی خیلی سعی کرد که در این مدت بچه‌ها زود به فرم برسند.
به همین دلیل هم توقع بود با توجه به اینکه در جهانی غایب بودی، بتوانی به مدال طلا برسی.
همه کار کردم و فکر می‌کنم که هر کاری در توانم بود را پیاده کردم ولی واقعاً زورم به تجربه و تکنیک آکژول نرسید.
خیلی به گرفتن مدال طلا نزدیک شدی.
خیلی ناراحت بودم واقعاً این حریف را به این شکل گیر آوردن سخت بود. من واقعاً آماده بودم و همه دیدند که به کیم هیون وو اجازه ندادم کاری انجام بدهد اما در فینال واقعاً کارم سخت بود. کشتی با این قرقیز هم شروع کارم است و دیگر دوبنده تیم ملی را از دست نمی‌دهم.
بعد از شروع خوبی که داشتی این توقع بود کشتی به کشتی بهتر شوی ولی به نظر در مسابقه آخر نتوانستی از دست حریف عبور کنی.
به لحاظ بدنی من مشکلی نداشتم و واقعاً روی فرم بودم اما آکژول واقعاً باتجربه بود و من به تجربه او باختم. خیلی با کادرفنی در اردو برای شکست دادن آکژول برنامه‌ریزی کرده بودیم. مشخص بود که در هانگژو یک رقیب جدی دارم و او هم همین آکژول بود اما نمی‌دانم چرا اینقدر بد آوردم.
شاید اگر در وقت اول بارانداز می‌کردی، برنده می‌شدی.
خیلی سخت به تشک چسبیده بود و البته کمی هم عجله کردم برای اجرای بارانداز و به همین دلیل از دستم خارج شد. ولی فهمیدم که می‌توانم شکستش بدهم. دیگر برای من غیرقابل شکست نیست. او در سه الی چهار سال اخیر کلی مدال گرفته و همین یک هفته پیش در جهانی بلگراد همه را با اختلاف شکست داد اما من حریفش می‌شوم. مسابقه هر جا باشد، شکستش می‌دهم.
شاید در قهرمانی که 6 ماه پیش برگزار شد با آکژول در فینال کشتی می‌گرفتی الان وضعیت بهتری داشتی؟
نمی‌دانم کشتی می‌گرفتم چه اتفاقی می‌افتاد و الان تا چه اندازه کمکم می‌کرد اما مصدوم شدم. زانویم خراب بود و کادرفنی هم ریسک نکرد.
چند سالی پشت خط ماندی تا اینکه در 77 جا افتادی و حالا همه توقع دارند به مدال جهانی و المپیک هم برسی.
از برنامه‌ریزی خودم برای رسیدن به مدال جهانی جا ماندم. توقع داشتم از همان سال 2019 که به بزرگسالان آمدم مدال‌آوری را شروع کنم اما نتیجه‌ای که در همان سال گرفتم کمی از کشتی به بیرون پرتابم کرد. ضمن اینکه کرونا هم بد موقعی جلوی برگزاری مسابقات را گرفت اما به هر شکل برگشتم و امید دارم که بتوانم این گذشته را جبران کنم.
یعنی همین المپیک؟
خیلی زود است در این‌باره حرف بزنم. اول باید جایگاهم در تیم ملی را ثابت کنم. بعد سهمیه بگیریم و بعد درباره مدال‌آوری وعده بدهم اما چیزی که قطعی است دفعه بعد هر جا با آکژول برخورد کنم، شکستش می‌دهم. دیگر دوبنده تیم ملی را از دست نمی‌دهم و حتماً اگر المپیک به تیم ملی برسم مدال می‌گیرم.

جستجو
آرشیو تاریخی