بررسی عملکرد فرنگی‌کاران در روز نخست

بــــدون طـــلا

حامد حسینی
روزنامه نگار

تیم ملی کشتی فرنگی در چهار وزن اول که در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی برگزار شد، به دو نقره و یک برنز دست پیدا کرد که شاید به دلیل عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی نتیجه بدی نباشد اما به دلیل بدون طلا ماندن تیم در روز اول اندکی کادرفنی را نگران کرد.
در روز نخست 4 کشتی‌گیر ایران میثم دلخانی، دانیال سهرابی، امین کاویانی‌نژاد و ناصرعلیزاده در اوزان 60، 67، 77 و 87 کیلوگرم به روی تشک رفتند اما از این جمع دو نفر به فینال رسیدند که هر دو نفر هم با شکست مقابل رقبای خود به مدال نقره رسیدند. امین کاویانی‌نژاد و ناصرعلیزاده دو فینالیست تیم ملی کشتی فرنگی بودند که با شکست مقابل رقبای خود از رسیدن به مدال طلا بازماندند. امین کاویانی‌نژاد که در وزن 77 کیلوگرم کشتی می‌گرفت، تا فینال خیلی خوب پیش رفت و حتی کیم‌هیون وو را هم با اقتدار شکست داد اما در فینال حریف آکژول قرقیز بود که هفته گذشته در بلگراد همه رقبا را با اقتدار شکست داده بود و به مدال طلا رسیده بود. با این‌حال امین کاویانی‌نژاد خیلی خوب مقابل این کشتی‌گیر قدرتمند قرقیز مبارزه کرد اما دستش از رسیدن به مدال طلا بازماند. نکته مهم این کشتی اعتمادی بود که کاویانی‌نژاد جلب کرد و حالا کادرفنی می‌تواند برای کسب سهمیه المپیک و حضور در بازی‌های المپیک به امین اعتماد کند. کشتی‌گیر توانمند اندیمشکی که تا یک قدمی شکست دادن آکژول هم پیش رفت و شاید اگر کادرفنی می‌توانست آنالیز بهتری از کشتی‌گیر قرقیز بدهد، امین در تایم دوم هم تعادل حریف را به هم می‌زد و بلایی را که امین میرزازاده بر سر رضاکایالپ آورده بود، سر آکژول بیاورد اما این اتفاق رخ نداد.

 

 

 


در وزن 87 کیلوگرم، ناصر علیزاده همانی بود که در بلگراد و مسابقات قهرمانی جهان بود. خسته و ناتوان به لحاظ جسمانی و در نهایت هم که مدال طلا را به حریف ازبکستانی واگذار کرد. این شکست علیزاده باید خیلی مورد توجه قرار بگیرد و همین امروز هم برای ترمیم این وزن دیر است. نیاز است که کادرفنی در این وزن به سراغ یک جوان دیگر برود تا بتواند سهمیه المپیک را بگیرد. برای حضور در المپیک قبلی هم بعد از شکست حسین نوری در کسب سهمیه در آسیا به گزینشی جهانی، ناصرعلیزاده اعزام شد که نتوانست سهمیه را بگیرد و در نهایت هم تیم ملی کشتی فرنگی بدون کشتی‌گیر وزن 87 کیلوگرم به المپیک رفت.
در وزن 67 کیلوگرم هم گزینه کادرفنی برای حضور دانیال سهرابی برای تیم ملی کشتی فرنگی به میدان رفت. عضو تیم ملی کشتی فرنگی در قهرمانی جهان که در وزن 72 کیلوگرم به میدان رفته بود، یک هفته بعد در وزن 67 کیلوگرم بازی‌های آسیایی به میدان رفت. همین نکته نشان از این داشت که کادرفنی تیم ملی تصمیم سختی را در این وزن اتخاذ کرده و بعید است که این کشتی‌گیر با این اضافه کردن و کم کردن‌های زیادش بتواند سال‌های زیادی را در تیم ملی بماند. سهرابی کشتی‌گیر 67 کیلوگرم بود اما در وزن 72 کیلوگرم استفاده شد و بعد هم بلافاصله بعد از جهانی او به 67 کیلوگرم برگشت. این برنز هم نشانه غیرت این کشتی‌گیر است وگرنه گرفتن مدال برنز در این فاصله اندک واقعاً سخت بود.
در وزن 60 کیلوگرم هم یک قهرمان جهان را به هانگژو اعزام کردند؛ میثم دلخانی که طلای جهان در سال 2021 را به دست آورده بود، درهانگژو برای گرفتن مدال طلای وزن 60 کیلوگرم به روی تشک آمد اما خیلی زود با شکست مقابل آگالی قزاقستانی از دور مسابقات حذف شد. شکست زودهنگام میثم دلخانی این سؤال را به وجود آورد که کادر فنی روی چه حسابی به این نتیجه رسیده بود که دلخانی باید در 60 کیلوگرم کشتی بگیرد و در این مدت در اردوی تیم ملی چه برنامه‌ای برای آماده‌سازی دلخانی داشتند؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی