اولین جدال دو غول سعودی در دوران تازه فوتبال

بنزما هم مانع حذف الاتحاد نشد

مسابقات جام عرب امسال به دلیل حضور ستاره‌های رنگ و وارنگ دنیا در لیگ عربستان حسابی مورد توجه قرار گرفته است.
شنبه شب هم در یکی از دیدارهای حساس مرحله یک چهارم نهایی، 2 غول عربستانی به مصاف هم رفتند؛ الاتحاد و الهلال. الاتحاد در ترکیبش کریم بنزما و انگولو کانته را می‌دید و حریف سنتی این تیم در لیگ عربستان یعنی الهلال با کالیدو کولیبالی، روبن نوس، سرگی میلینکویچ ساویچ و مالکوم به میدان آمده بود. جمع ستاره‌های جدید و مطرح آبی‌پوشان الهلال این اولین برخورد 2 تیم مدعی لیگ عربستان پس از تغییر و تحول را به سود یاران کولیبالی به اتمام رساند؛ بردی 3 بر یک که نقش خریدهای این فصل در آن انکارناپذیر به نظر می‌رسید. بازی با گلزنی ساویچ به سود الهلال به جریان افتاد و داغ شد و تقابل بنزما با کولیبالی در نوع خودش جالب بود. الهلالی‌ها به گل دوم هم رسیدند اما الاتحاد برای بازگشت با کمک بنزما تلاش می‌کرد که یکی از 2 گل خورده توسط الاتحاد جبران شد اما ضربه نهایی را مالکوم برای تیم آبی‌پوش میدان به ثمر رساند تا 2 گل از 3 گل مهم الهلال توسط خریدهای جدید به ثمر رسیده باشد. تیم مقابل هم دقیقاً وقتی فرصت داشت که با گلزنی خرید ویژه‌اش از رئال مادرید یعنی کریم بنزما از روی نقطه پنالتی به بازگشت فکر کند با از دست رفتن این موقعیت نتیجه را واگذار کرد.
بعد از بازی مربی الهلال البته مصاحبه کرد و گفت نیاز به یک سوپراستار جهانی دارد. آنها ابتدا قرار بود مسی را بخرند که ستاره آرژانتینی به آنها جواب منفی داد. بعد هم پروژه یک میلیاردی جذب امباپه را شروع کردند که در همان ابتدای ماجرا توسط ستاره فرانسوی از دست رفت.
دیروز البته خبری آمد که الکساندر میتروویچ گزینه الهلال برای تقویت خط حمله به شمار می‌آید. او از جمله بازیکنان کلیدی فولام و ستاره‌های فصل قبل لیگ برتر انگلیس بود. با آنکه باشگاه فولام با جدایی مهاجم صربستانی خود مخالف است اما ظاهراً اصرار این بازیکن به حضور در لیگ عربستان باعث شد تا در نهایت فولام هم با این انتقال موافقت کند.
این مهاجم ۲۶ساله در فصلی که گذشت توانست ۱۵ گل برای فولام به ثمر برساند و چهار پاس گل هم بدهد. او در طول دوران حضورش در فولام ۲۰۵ بازی برای این تیم انجام داد که نتیجه آن ۱۱۱ گل و ۲۲ پاس گل بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی