خبر

شمشیربازی قهرمانی جهان
باخت پاکدامن به نفر 93 دنیا
جدول انفرادی اصلی شمشیربازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در میلان ایتالیا در شرایطی برگزار شد که هر سه سابریست ایران از صعود به جمع نفرات برتر دنیا بازماندند.
محمد فتوحی و محمد رهبری که در مرحله یک سی و دوم نهایی به میدان رفته بودند، با شکست مقابل حریفانی از مجارستان و امریکا از دور رقابت‌ها کنار رفتند. تنها شمشیرباز ایران که موفق شد به جمع 16 بازیکن برتر دنیا راه پیدا کند علی پاکدامن بود. او که در رده هفتم دنیا قرار دارد، در مرحله اول جدول اصلی از سد حریف هندی (نفر 127 دنیا) خود گذشت و در دور بعد هم حریفی از قزاقستان (نفر 103 دنیا) را از پیش رو برداشت تا راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. او در این مرحله به مصاف ریچیوک از لهستان با رنکینگ 93 دنیا رفت و به نظر می‌رسید به سادگی بتواند به جمع هشت شمشیرباز برتر دنیا صعود کند. با این حال حریف لهستانی از همان ابتدا کار را برای او دشوار کرد و با حساب 7 بر 4 پیش افتاد. پاکدامن اگرچه موفق شد بازی را در امتیاز 10 بر 10 مساوی کند اما در نهایت با حساب 15 بر 12 بازنده بازی شد تا از دور رقابت‌ها کنار برود.
 

چهره خاص شمشیربازی در قهرمانی جهان
پیمان فخری که سال گذشته پس از مدت‌ها از هدایت تیم ملی شمشیربازی کناره‌گیری کرد و از ایران هم رفت، یک بار دیگر با دور شدن از دنیای مربیگری، به حرفه قبلی خود یعنی داوری روی آورده و در مسابقات قهرمانی جهان به‌عنوان داور حضور پیدا کرده است. فخری پیش از پذیرفتن هدایت تیم ملی، برجسته‌ترین داور ایران بوده و رقابت‌های مهمی را در سطح دنیا قضاوت کرده بود.


سرمربیان، پاداشی معادل مدال‌آوران می‌گیرند
مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک اعلام کرد اگر در یک رشته یک ورزشکار نقره و دیگری طلا بگیرد، معادل بالاترین رنگ مدال هم برای سرمربی در نظر گرفته می‌شود. همچنین قرار است رئیس فدراسیون‌های مدال‌آور نیز همین میزان پاداش را دریافت کنند. 10 هزار دلار پاداش پای سکو است که برای طلایی‌های کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی