صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

از جوانان نترس

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

سال‌هاست که اکثر کارشناسان فوتبال ایران هشدار می‌دهند به تیم‌های پایه و استعدادها توجه بیشتری شود تا بازیکنان ارزشمند و جدیدی وارد فوتبال ایران شوند. با وجود این مسأله، تیم‌هایی که بازیکن‌سازی هم می‌کردند در یکی، ۲ سال اخیر مثل گذشته کار نکردند و خبری از استعداد جدید نبود.
در واقع تیم‌هایی مثل فولاد، ذوب‌آهن، پیکان، سایپا و حتی سپاهان معمولاً به تیم‌های پایه توجه خاصی داشتند و از آنجا استعدادها را به تیم‌های بزرگسالان می‌آوردند تا به آنها میدان داده شود و بتوانند خود را به فوتبال ایران معرفی کنند اما این بار، همین تیم‌ها هم قدم چندانی در این راستا بر نداشتند. به این ترتیب هیچ بازیکنی از تیم امید در بورس نیست و در واقع سهمی از بازار نقل و انتقالات ندارند. آنچه نشان می‌دهد فوتبال ایران ستاره تولید نمی‌کند و بیشتر به دنبال نتیجه‌گرایی است و برایش فرقی نمی‌کند این نتیجه با بازیکنان خارجی و گرانقیمت به دست بیاید یا با بازیکنان پا به سن گذاشته داخلی که دیگر جایی در تیم‌های خارجی ندارند.
تنها مسأله‌ای که در این میان ظاهراً برای تیم‌ها مهم نیست، این است که نمی‌خواهند ریسک کنند و به بازیکنان جوان و امید فرصت بدهند چرا که می‌ترسند دچار چالش شوند و به نتیجه دلخواه نرسند. این در حالی است که پیش از این، بازیکنان جوان و امید توانستند به خوبی از فرصت به دست آمده در تیم‌هایی مثل سایپا، پیکان، فولاد و... استفاده کنند و راهی تیم‌های بزرگتر شوند تا هم درآمدزایی برای تیم‌های سازنده باشد و هم کمک به فوتبال ایران.

 

جستجو
آرشیو تاریخی