صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

امیدهای دیروز در بورس نقل و انتقالات

ستاره‌ها را مصادره نکن!

امیررضا همایون
خبرنگار

بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران درحالی از چند هفته پیش به صورت رسمی کار خودش را آغاز کرد که هیچ بازیکن تیم امیدی که در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا تبدیل به چهره شده باشد، به عنوان بمب در بازار نقل و انتقالات حاضر نیست. اگر بخواهیم دقیق‌تر حساب کنیم بازیکنانی مانند آریا برزگر، یاسین سلمانی، سامان فلاح و سایر چهره‌هایی که تیم امید را در مسابقات غرب آسیا همراهی کردند، پیش از حضور در تیم تحت هدایت عنایتی تبدیل به چهره شده بودند و مشخص بود که یک روزی به تیم‌های بزرگ فوتبال ایران می‌پیوندند.

یاسین سلمانی
مدافع جوان فوتبال ایران که فصل گذشته در تیم سپاهان حضور داشت و در حال حاضر هم از دو تیم استقلال و پرسپولیس برای عقد قرارداد پیشنهاد دارد، در زمان حضور مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی در تیم امید تبدیل به یک چهره استثنایی و جوان در فوتبال ایران شد.
 او با تیم مهدوی‌کیا در فوتبال ایران برای خود نامی دست و پا کرد و در پست هافبک حتی از مهاجمان تیم فوق نیز بیشتر گل زد تا نام خود را به عنوان ستاره فردای فوتبال ایران سر زبان‌ها بیندازد. ستاره‌ای که حالا امروز سر خواستن او دعواست.

آریا برزگر
آریا برزگر بازیکن خوش‌آتیه فوتبال ایران که در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا با یک شوت فوق‌العاده در واپسین دقایق مسابقه ایران و فلسطین دروازه این تیم را باز کرد و مانع حذف تیم عنایتی از رقابت‌ها پیش از صعود به فینال شد، هم در رده جوانان استعدادش شکوفا شد. او در تیم جوانان یک ستاره انگشت نما بود و به اندازه‌ای درخشید که حتی به پرسپولیس پیوست هر چند که در میان غول‌ها به او بازی نرسید. برزگر امروز پیشنهاد استقلال را در جیب دارد اما این پیشنهاد به هیچ عنوان ارتباطی به رضا عنایتی و تیم فنی‌اش ندارد.

سامان فلاح
مدافع جوان تیم پیکان که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی 1402 میان تیم‌های پرطرفدار لیگ کشورمان جنگ و دعوا است هم به مانند بازیکنانی که پیش از این مرور کردیم، استعدادش پیش از حضور در تیم امید شکوفا شده بود. یادمان نرود او پیش از این هم جزو یکی از بازیکنان دعوت شده به مینی کمپ تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر از سوی کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی بود. البته اگر فلاح کمی خوش‌شانس‌تر بود، الان سابقه حضور در مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان هم در کارنامه‌اش ثبت شده بود. البته باید گفت زمان شکوفا شدن فلاح به مدت زمانی پیش از آغاز جام جهانی فوتبال هم باز می‌گردد. زیرا این بازیکن از چند فصل گذشته در تیم پیکان عضویت دارد.

محمدامین حزباوی
محمدامین حزباوی یکی دیگر از بازیکنان سرشناسی بود که تیم امید را در رقابت‌های پیش رو همراهی می‌کند. بازیکنی که البته حضورش در تیم السد قطر را مدیون اعتماد جواد نکونام است. بازیکنی که پیش از حضور تیم امید در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا کارهای ترانسفرش به تیم السد انجام شده بود.

محمدرضا خالدآبادی

در میان تیم رضا عنایتی اما یک ستاره در بازار مشتری دارد. محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان تیم که نامش به علت عملکرد مطلوبی که در ضربات پنالتی بازی مقابل فلسطین داشت بر سرزبان‌ها افتاد و در حال حاضر هم اخباری مبنی بر ترانسفر شدنش به تیم‌های خارجی در حال انتشار است.

در مجموع با یک بررسی سرانگشتی متوجه می‌شویم حضور بازیکنان مطرح تیم امید در نقل و انتقالات مدیون دیگر مربیان آنها است و هیچ ارتباطی به رضا عنایتی و کادر فنی تیم امید ندارد. اتفاقی که باعث می‌شود تیم با او در سراشیبی سقوط قرار بگیرد. زیرا از سرمربی‌ای که موفق نشده، یک بازیکن را از خودش به عنوان پدیده حاضر در بازار نقل و انتقالات معرفی کند، نمی‌توان توقع صعود به بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس و کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو را داشت.

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی