صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

کاری کردند ساپینتو نماند

    علی چینی
    مدافع اسبق استقلال
جدایی ساپینتو از استقلال با توجه به شرایطی که رخ داده، قابل پیش‌بینی بود. در فصل جدید با توجه به این محرومیت سنگین که برای ساپینتو در نظر گرفته شده بود، مشخص بود که ماندن او غیرممکن است. در همین رابطه اما دو پرسش کلیدی وجود دارد. چرا کمیته انضباطی خیلی زود برای استقلال رأی صادر می‌کند اما برای تیم رقیب طول می‌کشد تا بخواهند یک رأی را صادر و ابلاغ کنند. به دوستان در کمیته انضباطی احترام می‌گذارم اما سؤال من این است آیا حرکت زشت بیرانوند که در حال بریدن گردن تیم حریف است نباید محرومیتی داشته باشد؟ چنین حرکتی را آل‌کثیر با پیراهن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و چشمان خود را مقداری تنگ کرد به حالت تمسخرآمیز و دیدیم که خیلی زود کنفدراسیون فوتبال آسیا او را با محرومیت سنگین ۶ ماهه مواجه کرد. چرا نباید دوستان بیرانوند را محروم کنند و تنها به در نظر گرفتن یک جلسه محرومیت تعلیقی برای او بسنده کنند؟ موضوع دیگر این است که برای فصل آینده با این محرومیت سنگین نزدیک به ۱۰ بازی در کنار تیم خود نبود و خود من به‌عنوان یک مربی چنین شرایطی را تجربه کرده‌ام که وقتی سرمربی کنار خط نباشد آن تیم از خیلی جهات آسیب‌پذیر می‌شود و مطمئناً با در نظر گرفتن تمامی موارد عقل سلیم حکم می‌کند که سرمربی تغییر پیدا کند. مربی که خیلی فعال و بادانش بود اما آقایان کاری کردند که این مربی خیلی راحت از چنگ استقلال در بیاید.
 باید برای استقلال یک سرمربی خوب در نظر گرفته شود. امیدوارم امسال یک تصمیم خوب برای جانشینی ساپینتو از طرف مدیران باشگاه و خود وزارت ورزش گرفته شود. باید فردی بیاید که باتجربه باشد و این‌طور نشود که مهره‌سوزی شود. امیدوارم بهترین تصمیم از طرف مسئولان باشگاه اتخاذ شود.
به اعتقاد من با جدایی ساپینتو باید به سراغ مربی ایرانی بروند. یک مثالی بزنم و آن این است که یحیی گل‌محمدی در دوره نخست مربیگری‌اش در پرسپولیس نتیجه نگرفت و پس از آن به چند تیم دیگر رفت و دوباره به این تیم بازگشت و این تیم را هم قهرمان لیگ کرد. تنها دلیل اصلی در آن بود که توانست از نظر فنی خودش را پخته کند و به هارمونی لازم نیز از نظر دانشی برسد. پس این امر نشان می‌دهد مربیان داخلی بد نیستند و گزینه‌های خوبی برای نشستن روی نیمکت استقلال وجود دارند مانند علیرضا منصوریان که با تجربه‌تر از قبل شده یا حتی جواد نکونام که چیزی از نظر فنی از مربیان خارجی کمتر ندارد و تنها باید یک دستیار خوب خارجی به کنار آنها اضافه شود. البته اگر امیر قلعه‌نویی به تیم ملی نمی‌رفت، بدون شک بهترین گزینه برای هدایت استقلال بود.
عملکرد ساپینتو در فصل گذشته برای استقلال از خیلی جهات خوب بود اما مقداری بدشانسی هم داشتیم به مانند اشتباهات متعدد داوری که مورد بی‌مهری زیاد این تیم واقع شد. البته انجام بازی‌های هجومی زیاد از عهده هر تیمی بر نمی‌آید اما دیدیم که استقلال توانست با نتایج پُر گل هوادار و تراکتور را شکست دهد. امیدوارم در فصل جدید ما روند رو به رشدی داشته باشیم و بواسطه ایجاد تغییرات جزئی در برخی پست‌ها بخصوص در دفاع پست چپ که از نان شب هم واجب‌تر است، تقویت شویم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی