صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

مربی موفقی که قهرمان نشد

امیررضا همایون
خبرنگار

استقلال در فصل بیست و دوم روزهای عجیبی را پشت سرگذاشت. روزهایی که در ابتدای فصل با نوسان‌های بسیار آغاز شد و پس از آغاز نیم فصل دوم رقابت‌ها به ساحل آرامش رسید و روزهای فوق‌العاده استقلال با ساپینتو آغاز شد اما در نهایت این فصل هیجان‌انگیز و جذاب برای استقلال با تلخی به پایان رسید و ساپینتو نتوانست برای استقلال جام بگیرد. ناکامی دوگانه در لیگ برتر و جام حذفی که هر دو محصول شکست در دربی و برابر رقیب دیرینه بود، کام آبی‌ها را زهر کرد.
 36 بازی، 23 پیروزی
ریکاردو ساپینتو با استقلال در طول یک فصل در مجموع 36 بار به میدان رفت که حاصلش 23 پیروزی، 8 تساوی و 5 شکست بوده. آماری که مرد پرتغالی با استقلال به ثبت رسانده، در برخی از فصول لیگ برتر مترادف با قهرمانی بوده. اتفاقی که در فصل بیست و دوم بنا به دلایل مختلفی برای استقلال تحت هدایت ریکاردو ساپینتو رخ نداد. شاید مهم‌ترین دلیل اینکه مرد پرتغالی با رسیدن به این آمار فوق‌العاده قهرمانی یکی از دو جام مهم فوتبال ایران را به‌دست نیاورد، عصبانیت بیش از اندازه او کنار زمین بود. آنچه رخ دادنش در فینال جام حذفی باعث از دست رفتن عنوان قهرمانی مسابقات جام حذفی شد. البته باید گفت استقلال تحت هدایت ساپینتو در این فصل موفق شد با پیروزی مقابل نساجی به‌عنوان قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران برسد. جامی که البته ساپینتو به‌دست آوردن آن را مدیون قهرمانی آبی‌پوشان در لیگ بیست و یکم با فرهاد مجیدی است.
 پرگل‌ترین بازی لیگ برتر در هفته پایانی
در لیگ فوتبال ایران که بسیاری از سرمربیان به علت حفظ جایگاهشان روی نیمکت دست به بازی تدافعی می‌زدند، استقلال با ریکاردو ساپینتو یکی از هجومی‌ترین بازی‌ها را در هفته آخر لیگ برتر مقابل تراکتور به نمایش گذاشت. آنها موفق شدند در آخرین هفته لیگ برتر شاگردان پاکو خمس که در آن هفته‌ها در بهترین حالت ممکن قرار داشتند و گل زدن به آنها سخت بود، 7 بار دروازه‌شان را باز کند و این تیم را با نتیجه 7 بر 1 شکست بدهد. پبروزی‌ای که باعث شد آنها صاحب پرگل‌ترین بازی لیگ بیست و دوم شوند.
 بدترین شکست
بدترین شکست استقلال در این فصل مقابل سپاهان و تراکتور با نتیجه 2 بر صفر ثبت شده است. نکته جالب اینکه شکست 2 بر صفر مقابل سپاهان به هفته اول لیگ برتر باز می‌گردد که تیم‌ها شناخت زیادی از یکدیگر نداشته‌اند.
 بیشترین پیروزی متوالی
بیشترین پیروزی متوالی آبی‌های پایتخت با ریکاردو ساپینتو در این فصل در بازه زمانی 15 اسفند 1401 تا 26 فروردین 1402 به‌دست آمده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی