اصلانیان: بیرانوند بهترین بازیکن و تکیه‌گاه بزرگ پرسپولیس است

اصلاً نباید هوادار را دست‌کم گرفت

امیرحسین اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است بهترین اتفاق ممکن در فینال برای پرسپولیس رخ داد اما جدا از درخشش بازیکنان پرسپولیس در فینال معتقد است این تیم در حساس‌ترین مقطع فصل دو مدعی دیگر قهرمانی را جا گذاشت و با تداوم موفقیتش قهرمانی‌اش را تثبیت کرد. به بهانه قهرمانی پرسپولیس در فینال و حضور در جام حذفی گفت‌وگویی با اصلانیان داشتیم.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

 در بازی پایانی پرسپولیس مقابل نساجی فکر می‌کردید پرسپولیس با نتیجه‌ای پرگل برنده شود؟
بهترین اتفاقی که ممکن بود برای پرسپولیس رخ دهد در بازی پایانی برای تیم قهرمان رخ داد چون پرسپولیس در دقیقه یک به گل رسید و به نوعی چک اول را زود به تیم نساجی زد. جدا از این تیم میزبان هم خیلی زود با دو خطای آشکار از زمین اخراج شد تا همه چیز برای برد پرسپولیس فراهم شود و تیم حریف هم زور نداشت و در هر حمله پرسپولیس دروازه تیم نساجی می‌لرزید، به همین دلیل در همان دقایق اولیه و در نیمه اول بازیکنان پرسپولیس جام را در دستان خودشان می‌دیدند.
 اما جدا از گل‌هایی که زده شد، پرسپولیس می‌توانست با نتیجه‌ای پر‌گل‌تر حریفش را شکست دهد؟
بله شاید می‌شد نتیجه‌ای پرگل‌تر هم کسب شود اما از آنجا که همه چیز در دسترس پرسپولیس بود و پرسپولیس هم بازی‌های جام حذفی را در پیش دارد شاید در نیمه دوم و در مجموع نیاز نبود خیلی به آب و آتش بزند.

 فکر می‌کنید چه موضوعی در قهرمانی پرسپولیس خیلی تأثیر داشت؟
پرسپولیس بعد از باخت مقابل سپاهان در تهران همه بازی‌هایش را برد، در حالی که سپاهان در خانه‌اش مقابل ملوان دو امتیاز حساس را از دست داد، از سوی دیگر پرسپولیس در یک دیدار شش امتیازی تیم استقلال را در دربی شکست داد. ضمن اینکه استقلال در خانه مقابل صنعت نفت هم دو امتیاز بسیار حساس از دست داد که این تیم را از کورس رقابت خارج ساخت اما تداوم نتایج عالی پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع زمانی موجب شد که پرسپولیس موفق و با اقتدار قهرمان شود.
 در رابطه با صحبت‌های سرمربی استقلال هم بعد از برد پرسپولیس تنش‌های زیادی به وجود آمد. در این رابطه چه توضیحی دارید؟
من فکر می‌کنم پرسپولیس دنبال تبریک مربیان تیم رقیب نیست و در حال حاضر مهم این است که فکرش را برای مسابقات بعدی جام حذفی که خیلی هم مهم است و پای یک جام دیگر در میان است معطوف سازد.
 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل هوادار چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس بازی سختی را مقابل هوادار دارد و نباید این تیم را دست‌کم بگیرد چون در این صورت ممکن است به مشکل بخورد.
 اما به هر حال بعد از قهرمانی در لیگ فکر نمی‌کنید انگیزه بازیکنان پرسپولیس در جام حذفی کمتر شود؟
به هر حال این وظیفه کادر فنی است که با تجربه و کارآیی‌اش تیم پرسپولیس و بازیکنانش را در شرایط خوب نگه دارد تا چیزی از انگیزه بازیکنان کم نشود و با توجه به شناختی که از سرمربی پرسپولیس دارم اعتقاد دارم که پرسپولیس در جام حذفی هم با انگیزه بالا بازی خواهد کرد.
 بازی با هوادار در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود یا در آزادی؟
به هر حال اگر بخواهیم مسائل امنیتی و سایر موارد را در نظر بگیریم حتماً باید در ورزشگاه آزادی برگزار شود و حتماً فیفا و بقیه نهادهای فوتبالی هم در ایران این نکته مهم را در اولویت برنامه‌های خودشان قرار خواهند داد.
 در این رابطه صحبت نکردید که بازی فینال بین پرسپولیس و استقلال در جام حذفی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
از حالا نمی‌توان این دیدار را پیش‌بینی کرد، ضمن اینکه دو تیم دو بازی حساس را هم پیش رو دارند اما به هر حال چیزی که مشخص است روحیه پرسپولیس بسیار بالا است و استقلال هم به واسطه چند برد خوبی که اخیراً کسب کرده با روحیه به مصاف پرسپولیس خواهد آمد.
 بهترین و موفق‌ترین بازیکن پرسپولیس را در این فصل چه بازیکنی ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم در بین بازیکنان پرسپولیس بیرانوند بهترین بود و تکیه‌گاهی بزرگ برای سرخپوشان بود و فراز و نشیبی در طول فصل نداشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی