صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

‌رویای یک فینال اروپایی دیگر برای مورینیو

ژابی آلونسو تسلیم نمی‌شود

رم با برتری یک بر صفر بازی رفت برابر بایرلورکوزن به آلمان می‌رود و قهرمان فصل قبل لیگ کنفرانس اروپا امیدوار است برای دومین سال پیاپی این بار در سطحی بالاتر در فینال لیگ اروپا حاضر شود اما لورکوزن حریف آسانی نیست.
آنها در 11 بازی خارج از خانه آخرشان تنها یکی را باخته‌اند که از همه مهم‌تر بوده بخصوص که روند ناکامی‌شان مقابل ایتالیایی‌ها را تداوم بخشیده و به هفت بازی پیاپی رسانده. حالا چاره‌ای جز پیروزی ندارند اگر می‌خواهند در فینال دهم خرداد در پوشکاش آره‌نا در بوداپست جایی داشته باشند. در یک دهه اخیر تنها سه تیم بعد از باختن بازی رفت نیمه‌نهایی توانسته‌اند به فینال برسند.
ژابی آلونسو مربی لورکوزن که سه فصل در رئال مادرید زیر نظر مربی رم، ژوزه مورینیو بازی کرده، اخیراً تیمش را به 14 بازی بدون شکست در رقابت‌های مختلف رسانده و باشگاه‌های متعددی در اروپا را به خود علاقه‌مند کرده اما در چهار بازی آخرشان برنده نشده‌اند و در رده هفتم بوندس‌لیگا قرار دارند؛ این یعنی بردن لیگ اروپا بهترین راه برای بازگشت به رقابت‌های قاره‌ای در فصل بعد است.
لورکوزن که در این فصل سابقه پیروزی بر بایرن‌مونیخ و لایپزیگ را در خانه دارد، بعد از حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل توانسته موناکو، فرانس واروژ و سنت ژیلو را حذف کند و باور دارد شکست بازی رفت قابل جبران است برای اینکه بعد از 21 سال دوباره به فینالی اروپایی برسد.
مورینیو به‌دنبال جذب بازیکنان باتجربه مثل نمانیا ماتیچ، پائولو دیبالا و جورجینیو واینالدوم بود اما یکی از بازیکنان جوان سرنوشت بازی رفت در المپیکو را رقم زد، ادواردو بووه هافبک 20 ساله که رم را به پیروزی رساند. حالا تیمی که دو سال قبل در همین مرحله توسط منچستریونایتد حذف شد و سال پیش در همین مرحله لیگ کنفرانس اروپا لسترسیتی را از پیش رو برداشت، به‌دنبال یک فینال اروپایی دیگر است. رم در 15 تا از 17 بازی حذفی خانگی آخرش در رقابت‌های اروپایی برنده بوده و دو تای دیگر را مساوی کرده اما در خارج از خانه چندان موفق نیست. این تیم که در پنج بازی آخرش در لیگ برنده نشده در سری A ششم است. آنها در مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ اروپا در رازگارد، روتردام و سالزبورگ طعم شکست را چشیده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی