صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

رکورد فاجعه بار بیانکونری در برابر رقبای اسپانیایی

پیسخوان، زمین رؤیایی سویا

بازی رفت سویا و یوونتوس در نیمه‌نهایی لیگ اروپا در تورین با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا همه چیز به رامون سانچس پیسخوان موکول شود جایی که سویا هرگز در این تورنمنت بازنده نبوده وقتی در بازی برگشت میزبانی را برعهده داشته. در واقع، سویا در دوران سلطه‌اش بر سطح دوم فوتبال باشگاهی اروپا در هر9 بازی‌اش در مراحل حذفی پیروزی بوده هنگامی که میزبان بازی برگشت بوده. برنده شش دوره لیگ اروپا از 27 بازی خانگی‌اش در لیگ اروپا 24 تا را برده. سویا هفته قبل با گل یوسف النصیری در آلیانتس پیش بود اما فدریکو گاتی در دقیقه ششم وقت‌های تلف‌شده گل زد و جشن میهمان را خراب کرد.
2023-2022 برای سویا پرداستان بوده و با سومین مربی فصل خود کار می‌کنند اما در بهترین زمان اوج گرفته‌اند و با دو برد پیاپی مقابل اسپانیول و رئال وایادولید در رده دهم لالیگا قرار گرفته‌اند. خوسه لوییس مندیلیبار که تیمش را در یک‌چهارم‌نهایی به پیروزی برابر منچستریونایتد رسانده، به‌دنبال هشتمین برد در 12 بازی روی نیمکت سویا است تا به فینال بوداپست برسد.
یوونتوس البته حریف سرسختی است و بعد از یک فصل پر از جنجال و بازی در حدی پایین‌تر از انتظارات، می‌خواهند برای نخستین بار بعد از سال 2017 به فینالی اروپایی برسند اما رکورد خوبی ندارند. آنها در 17 بازی آخرشان مقابل رقبای اسپانیایی در رقابت‌های حذفی اروپا تنها دو برد به دست آورده‌اند و 12 بار باخته‌اند با تنها یک کلین‌شیت در این دوره. بیانکونری که در نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا به اینتر باخته و شرایطش در جدول سری A با ابهامات زیادی مواجه است، بردن لیگ اروپا تنها راه رسیدن به جام در این فصل به حساب می‌آید.
جریمه 15 امتیازی این تیم موقتا لغو شده اما شاید تا فینال و با بررسی‌های بیشتر این مجازات دوباره اعمال شود و تیمی که فعلاً در رده دوم لیگ ایتالیا است، نتواند از طریق لیگ سهمیه اروپایی بگیرد. تیم ماسیمیلیانو آلگری در سه بازی آخرش لچه، آتالانتا و کرمونزه را برده و هشت امتیاز با میلان رده پنجمی فاصله دارد در حالی که سه بازی تا پایان فصل بیشتر نمانده. اما در شرایطی که تضمینی برای ثباتش وجود ندارد، انگیزه زیادی برای پیروزی بر سویا و امید به قهرمانی لیگ اروپا دارند برای اینکه از حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد مطمئن باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی