اولین تیم صعود‌کننده به سری A‌ مشخص شد

بازگشت جذاب فابیو گروسو بازگشت جذاب فابیو گروسو

باشگاه فروزینونه در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل جاری رقابت‌های سری B، جواز بازگشت به سری A را به دست آورد. شاگردان فابیو گروسو دوشنبه شب با کسب پیروزی 3 بر یک مقابل رجینا، فاصله خود را با تیم سوم جدول باری به 10 امتیاز افزایش داد، فاصله‌ای که جبران آن ممکن نیست و این یعنی که قطعی شدن ماندن فروزینونه در دو رده بالای جدول و حتمی بودن صعود آن.
گل‌های جنارو بورلب، روبرتو اینسینیه – برادر کوچکتر لورنزو اینسینیه ستاره سابق ناپولی– و جوزپه کاسو باعث شد که فروزینونه برابر رجینای 10 نفره به برتری برسد و حاشیه امنیتش در صدر جدول سری B را به 4 امتیاز افزایش دهد. اکنون فقط جنوا است که می‌تواند مانع قهرمانی فروزینونه در سری B شود.
گروسو که پیش از این مهم‌ترین دلیل شهرتش زدن پنالتی منجر به پیروزی ایتالیا برابر فرانسه در فینال جام جهانی 2006 بود، حالا دلیلی دیگر برای افتخار کردن به کارنامه کاری‌اش دارد. او که قبل از این سابقه کار به‌عنوان سرمربی تیم جوانان یوونتوس و هدایت تیم‌هایی مانند باری، هلاس ورونا و برشا را داشت، امسال در حالی فروزینونه را به سری A رساند که فصل گذشته تیمش نهم شده بود.
این سومین صعود فروزینونه به سری A است. فروزینونه بعد از 4 سال دوباره به سطح اول فوتبال ایتالیا برمی‌گردد، جایی که سال 2019 با قرار گرفتن در رده نوزدهم آن را ترک کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی