صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

از عصر شیاد بلژیکی تا مربی وطنی

محبی؛ غریب آشنا

  سینا فتوت
روزنامه‌نگار ورزشی
 بی‌تردید مؤثرترین و جذابترین بازیکن تیم ملی در دو بازی دوستانه در فیفادی‌های نوروزی محمد محبی بود. وینگر استقلال که پس از یک دوره عسر و حرج بی‌حاصل در یکی از تیم‌های سطح پایین لیگ بی‌کیفیت پرتغال در ابتدای فصل به ایران بازگشت و از همان بدو ورود تفاوت کلاس و کیفیت خود را در لیگ بی‌ستاره ایران به رخ کشید. محبی در استقلال خیلی زود بدل به یک مهره کلیدی و تأثیرگذار شد و توانست موفق‌ترین ستاره این تیم و البته لیگ برتر در نیم فصل نخست باشد اما افسوس که کارلوس کی‌روش مربی بازنده پرتغالی هیچ اعتقادی به لیگ برتر ایران و ستاره‌های داخلی نداشت تا محبی در حسرت جام جهانی باقی بماند. ستاره‌ای که در یک جام تاریک و در افول غم‌انگیز ستاره‌های لژیونر تیم ملی می‌توانست یک مهره تأثیرگذار باشد. حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی و توجه ویژه او به ستاره‌های داخلی این فرصت را به محبی داد تا بازگشتی پرفروغ به تیم ملی داشته باشد. ستاره‌ای که پیش از این یک بار در دوران نافرجام شیاد بلژیکی به تیم ملی دعوت شده بود و البته خوش درخشیده بود اما پس از خروج ویلموتس دیگر به او فرصتی داده نشد و قریب به 3 سال از تیم ملی دور ماند تا سرانجام در دوران امیر بازگشتی جالب توجه به ترکیب یوزها داشته باشد.
 محمد محبی در پنجمین حضورش با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با فروپاشی دروازه تیم ملی کنیا، گل دیگری را در کارنامه ملی خود ثبت کند. محبی اولین بازی ملی خود را برابر کامبوج در دوران ویلموتس انجام داد و برابر بحرین و عراق هم در ترکیب تیم مارک ویلموتس به میدان رفت اما دراگان اسکوچیچ اعتقادی به این بازیکن نداشت.
 امیر قلعه‌نویی از وینگر راست استقلال ۱۸۰ دقیقه مقابل روسیه و کنیا بازی گرفت و او در بازی اول پنالتی گرفت که توسط مهدی طارمی به گل تساوی تبدیل شد و در بازی دوم تیم ملی در دوران امیر برابر کنیا گل تساوی تیم ملی را به ثمر رساند. با این درخشش جالب توجه محبی در ۵ بازی ملی خود ۳ گل زده و ۳ پاس گل داده تا آمار جالب‌توجهی ثبت کرده باشد.
 محمد محبی درخشش خیره‌کننده‌ای در دو مسابقه تدارکاتی روسیه و کنیا داشت تا بار دیگر این سؤال ذهن فوتبال‌دوستان را به خود مشغول کند که چرا کی‌روش فرصت حضور در جام جهانی را از این ستاره مستعد فوتبال ایران گرفت. این هافبک مهاجم بوشهری که توسط امیر قلعه‌نویی جذب سپاهان شد، حالا ترافیک را در پست وینگرهای تیم ملی فشرده‌تر کرد و کادر فنی باید از میان نفراتی مانند ترابی، جهانبخش، قلی‌زاده، امیری و حتی مهدی طارمی تنها دو انتخاب برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد؛ تصمیمی که اصلاً کار ساده‌ای نیست. محبی با این بازگشت درخشان حالا مدعی جدی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی است و برای سایر رقبای این پست بویژه لژیونرها خط و نشان کشید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی