صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

چلسی کار را برای خودش سخت کرد

فوفانا، قهرمان غیرمنتظره

معلوم بود پایان یافتن بحران چلسی زیر نظر گراهام پاتر آسان نیست اما آنها در برد یک بر صفر مقابل لیدز کار را خیلی برای خودشان سخت کردند. گلزنی مهم‌ترین مشکل آبی‌ها در این فصل بوده و در این بازی هم یک قهرمان غیرمحتمل به دادشان رسید. با فرصت‌سوزی امثال کای هاورتز و ژوائو فلیکس تیم عصبی شده بود اما دقایقی بعد از شروع نیمه دوم، با گل وسلی فوفانا چلسی هم مثل هوادارانش نفس راحتی کشید. تقریباً یکی از بازیکنان فراموش شده استمفوردبریج بعد از انتقال تابستانی و مصدومیت متعاقبش توانست در غیاب تیاگو سیلوا هم در کار دفاعی موفق باشد هم تنها گل بازی را بزند تا سه امتیاز حیاتی برای تیم مربی زیر فشار، پاتر به دست آید. او خاطره آنتونیو رودیگر را زنده کرد و مثل روزهای اوج مدافع آلمانی که به رئال مادرید رفته، علاوه بر تکل‌های مؤثر در حمله هم مشارکت داشت. حالا دیگر بیشتر از قبل بازیکن مهمی برای چلسی شده است.
 
نوبت دورتموند است
به هیچ وجه نمی‌شود اهمیت این پیروزی را برای مربی چلسی در این هفته بسیار مهم زیر سؤال برد. درست است که یک برد خفیف به دست آمد اما تیم پاتر می‌توانست چهار یا پنج گل بزند اگر فرصت‌طلبی بیشتری داشت. شکل این پیروزی برای هواداران خوشایند است چون تیم میزبان فوتبال هیجان‌انگیزی ارائه کرد و بارها دفاع لیدز را به هم ریخت. البته دوباره در مقاطعی از بازی پایشان را از روی گاز برداشتند و به میهمان اجازه دادند تحت فشارشان قرار دهد اما تغییر به خط میانی لوزی باعث شد چلسی کنترل بازی را در دست بگیرد و به سه امتیاز برسد؛ حالا نوبت بازی سه‌شنبه با دورتموند است.

شرایط سخت کوکوریا
مارک کوکوریا از دو جهت در این بازی بدشانس بود، هم برای دومین بار پیاپی حتی روی نیمکت نیز جایی نداشت چون پاتر بازیکنان خیلی زیادی در اختیار دارد. از جهت دیگر، جانشین او در کار دفاعی، بن چیلول درخشید و پاس تنها گل بازی را به فوفانا داد. بازیکن تیم ملی انگلیس انتخاب اول پاتر شده و اگر مقابل دورتموند هم مؤثر باشد، بازگشت هم‌تیمی اسپانیایی به برنامه‌های مربی خیلی سخت خواهد بود.
 
پرتلاش مثل همیشه
رحیم استرلینگ فرم خوب خود را ادامه داد و مهاجم پرتلاش چلسی از سوت آغاز بود که دائماً بازی را به زمین لیدز می‌برد و این تیم را تحت فشار می‌گذاشت. او یک پاس عالی به هاورتز داد که مثل خیلی وقت‌ها قدرش را ندانست، بعد فلیکس را در موقعیت گلزنی قرار داد که توپ او هم بی‌ثمر بود. بعد از ناامیدی از هم‌تیمی‌ها، خودش تلاش کرد اما توپ او با فاصله اندکی به بیرون رفت. استرلینگ کمی زود تعویض شد اما قطعاً بازی سخت فرداشب در ذهن مربی بود.
 
لوفتوس چیک و جیمز
 روبن لوفتوس چیک در گذشته به عنوان ذخیره بال-مدافع راست عملکرد خوبی داشته اما نه این بازی. با مصدومیت ریس جیمز که نگذاشت به این بازی برسد، پاتر روی دفاع سه نفره اصرار داشت و لوفتوس چیک را انتخاب کرد اما او در طول مسابقه ضعیف بود. ضمن اینکه در یک سوم دفاعی حریف اعتماد به نفس لازم را نداشت. پاس‌هایش به مقصد نمی‌رسید و در دوئل‌ها ناموفق بود. چلسی واقعاً امیدوار است جیمز به بازی سه‌شنبه برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی