صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

مهم‌ترین گل زندگی پسر خجالتی آرسنال

دراماتیک مثل «امارات»

شاید بعدها از پیروزی 3 بر 2 آرسنال مقابل بورنموث به عنوان دراماتیک‌ترین بازی تاریخ ورزشگاه امارات یاد شود. منچسترسیتی به دو امتیازی صدرنشین رسیده و تیم در معرض سقوط بورنموث دو گل از میزبان مدعی‌اش جلو افتاده بود.
میهمان در ثانیه دهم به گل اول رسید که دومین گل سریع تاریخ لیگ برتر بود، گل دوم را هم زدند اما توماس پارتی و بن وایت بازی را به تساوی کشاندند.
میزبان همه امتیازات را می‌خواست و در دقیقه هشتم وقت‌های تلف‌شده ریس نلسون، آرسنال را به آرزویش رساند؛ گلی که تنها زمان مشخص می‌کند چه نقشی در کورس قهرمانی خواهد داشت اما شادی دیوانه‌وار بعد از گل در خاطر حاضران در امارات باقی می‌ماند.
نلسون که محصول آکادمی باشگاه است و تمام عمر حرفه‌ای خود را در آرسنال سپری کرده، با مصدومیت قبل از کریسمس تا حدود زیادی کنار رفته بود اما سخت تلاش کرد و پاداش خود را گرفت. او بعد از ورود به زمین به بن وایت پاس گل داد و بعد مهم‌ترین گل زندگی‌اش را به ثمر رساند.
شروع افتضاح
نمی شود مثل آرسنال اینطور روی توپ شروع بازی گل خورد، واقعاً غیرقابل قبول بود. وقتی بورنموث به گل اول رسید، 11/9 ثانیه از بازی گذشته بود و زمان زیادی طول کشید تا توپچی‌ها از شوک آن خارج شوند.
 خوشبختانه توانستند آن را جبران کنند اما یکی از چیزهایی که میکل آرتتا در نخستین جلسه تمرین بعد از بازی به آن فکر می‌کند، این شروع بد است و اینکه چنین اتفاقی
تکرار نشود.
 
درخشش پارتی و وایت
نلسون به خاطر گلش همه تیترها را به خود اختصاص می‌دهد اما توماس پارتی بهترین بازیکن تیمش بود که با وجود ضعف بازیکنان اطرافش دائماً تیم را به جلو سوق می‌داد.
در خط میانی توپ می‌گرفت، بازی حریف را خراب می‌کرد و تیم را در حمله راه می‌انداخت. او پنج دقیقه بعد از گل دوم میهمان یعنی در دقیقه 62 کامبک آرسنال را کلید زد.
اگر می‌خواهید بهترین زمان را برای زدن نخستین گل برای تیمتان انتخاب کنید، از بن وایت بپرسید.
او در ترکیب اصلی نبود اما با آمدن به جای تاکهیرو تومیاسو دفاع راست تیمش را احیا کرد و با زدن گل تساوی مزد بازی‌های خوبش در این فصل را گرفت.
 
مصدومیت تروسار، ضعف تومیاسو
بعد از شروع کابوس‌وار آرسنال در این بازی، آخرین چیزی که لازم داشتند، مصدومیت بود. لئاندرو تروسار بعد از 22 دقیقه مجبور به ترک زمین شد و به نظر می‌رسد مصدومیتش از ناحیه کشاله ران باشد.
ادی انکتیه هم به گابریل ژسوس در فهرست مصدومان اضافه شده و تروسار امیدوار بود در هفته‌های پیش رو برای تیمش بدرخشد اما خرید ژانویه آرسنال شاید تا چند هفته نتواند بازی کند.
تومیاسو یکی از معدود بازی‌های ضعیف این فصل خود برای آرسنال را انجام داد. بازیکن تیم ملی ژاپن که با اعتماد آرتتا در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، در نیمه اول ناکارآمد بود؛ نه تنها نمی‌توانست با بوکایو ساکا همکاری کند بلکه چند بار هم سر راهش قرار گرفت و وقتی هم فضایی پیدا می‌کرد، نمی‌توانست پاس خوبی بدهد. برای همین نیمه دوم در زمین نبود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی