صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

فودن ستاره پیروزی منچسترسیتی برابر نیوکاسل

خوش آمدی اینیستای جدید!

فیل فودن الهام‌بخش منچسترسیتی برای پیروزی 2 بر صفر برابر نیوکاسل بود. بازیکن تیم ملی انگلیس که در دو بازی آخرش سه گل زده بود، با یک حرکت انفرادی دروازه نیوکاسل را باز کرد و علاوه بر آن در همه جای زمین بود ضمن اینکه با حرکات هماهنگش با کوین دبروین و ارلینگ هالند، بهترین خط دفاعی لیگ برتر را سرسام کرده بود. بزرگنمایی رسانه‌های انگلیسی درباره افت اینیستای جدید بعد از جام جهانی، با این بازی‌های درخشان از بین می‌رود و او دوباره یکی از ستاره‌های تیم پپ گواردیولا محسوب می‌شود.
 
ضعف مفرط مقابل غول‌ها
نیوکاسل نیمه اول فصل را عالی سپری کرد اما این اواخر بشدت افت کرده است. بعد از پیروزی برابر ساوتهمپتون که تیم ادی هاو را به فینال جام اتحادیه رساند، در هیچ یک از پنج بازی خود در رقابت‌های مختلف برنده نشده‌اند. در واقع هر بار که با حریفی طراز اول روبه‌رو می‌شوند، ضعف‌هایشان به چشم می‌آید. ابتدا به نظر می‌رسید مصمم به پایان دادن به انتظار طولانی برای بازگشت به لیگ قهرمانان هستند اما امیدهایشان کمرنگ شده و لیورپول و فولام پشت سرشان هستند و این یعنی حتی ممکن است به لیگ اروپا هم نرسند.
 
انرژی لازم
برناردو سیلوا باید خودش را ثابت می‌کرد بعد از آنکه در دیدار هفته گذشته مقابل بورنموث فرصت بازی پیدا نکرد و در این مسابقه هم در ترکیب اصلی نبود. او دقیقاً همین کار را کرد و انرژی مورد نیاز سیتی برای مقابله با موج حملات میهمان در یک برهه سخت را فراهم کرد. او بلافاصله بعد از ورود به زمین در اواسط نیمه دوم، دروازه‌بان نیوکاسل را تحت فشار گذاشت تا نیک پوپ نتواند ضربه دلخواهش را بزند و سیتی حمله‌ای را شروع کرد که به گل دومش منجر شد. گواردیولا برای بازی هفته بعد با کریستال پالاس نمی‌تواند او را از ترکیب اصلی بیرون بگذارد.
 
ویلسون و هالند
کالوم ویلسون یکی از بازی‌های ضعیف خود را انجام داد و بعد از هدردادن فرصتی طلایی در نیمه اول، دیگر نتوانست خط دفاع قدرتمند سیتی را به زحمت بیندازد. او اما تنها مهاجم بی‌خاصیت بازی نبود؛ آمار فوق‌العاده هالند که 33 گل در 33 بازی است باعث می‌شود چنین بازی‌هایی از او به چشم نیاید اما نباید از ضعف او در این بازی غافل شد. هالند حالا در شش تا از هشت مسابقه آخرش با سیتی گل نزده و معلوم نیست این نتیجه افت طبیعی بعد از شروع درخشان فصل او است یا به دلیل آن است که گواردیولا از او خواسته عقب‌تر بازی کند.
 
قابل اطمینان
خیلی‌ها ناراحت شدند از اینکه ژوائو کانسلو به صورت قرضی به بایرن‌مونیخ داده شد و اگرچه دلایل غیرفنی برای جدایی او وجود داشت، اما کیفیت فوق‌العاده ناتان آکه برای صدور مجوز انتقال مدافع چندپسته پرتغالی به باواریا اهمیت زیادی داشت. این هلندی مقابل نیوکاسل به ندرت اشتباه کرد و اگرچه مثل کانسلو در حمله مشارکت ندارد، اما سیتی پر از بازیکنانی است که این را جبران می‌کنند. حضور آکه دفاع سیتی را قابل اطمینان کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی