صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد و یک - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد و یک - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اردوگاه سرخ

 گاریدو به رتبه سی‌ام رسید
 مصاف با شمس‌آذر قزوین، دهمین مسابقه‌ رسمی بود که در جریان آن خوان کارلوس گاریدو، سرخپوشان را هدایت کرد. حاصل این ۱۰ پیکار، ۵ پیروزی، ۳ تساوی و دو شکست بوده است و البته پرسپولیس در زمان هدایت این مربی در ۷ پیکار لیگ برتری که داشت، متحمل شکستی نشد.
او اکنون با 10 بار سرمربیگری در بازی‌های پرسپولیس از زنده‌یاد منصور امیرآصفی گذشت و بعد از گابریل کالدرون در رتبه ۳۰ قرار گرفت. به نظر، او بتواند تا پایان این فصل خود را تا رتبه یازدهم بالا بکشد و البته باید دید پرسپولیس در جام حذفی و لیگ نخبگان آسیا تا چه مراحلی پیش خواهد رفت.


تمرین کماکان بدون 4 بازیکن
سرخپوشان دیروز در دو گروه برنامه تمرین و ریکاوری داشتند که از ساعت ۱۲ در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد.
بازیکنان به روال همیشگی روزهای بعد از بازی به دو گروه تقسیم شدند. بازیکنان ترکیب اصلی، برنامه سبکی را به عنوان ریکاوری و سایر نفرات، تمرین کامل ۷۰ دقیقه‌ای را در دستور کار داشتند. پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین، حمله به دروازه و فوتبال دروازه نزدیک که سیدجلال حسینی هم در جریان آن پا به توپ شد، بخش‌های مختلف این تمرین بود. فرشاد فرجی، ایوب العملود، محمدحسین کنعانی‌زادگان و اوستون اورونوف نیز کماکان برنامه اختصاصی خود را زیر نظر کادر پزشکی دنبال کردند. پرسپولیس تا بازی با استقلال خوزستان، دو جلسه تمرین دیگر را برگزار خواهد کرد و کاروان تیم، بعد از ظهر سه‌شنبه با پرواز اختصاصی راهی اهواز خواهد شد.
 

عبور علیپور از ایرانپاک
علی علیپور با گلی که شنبه‌شب در ورزشگاه شهرقدس به شمس‌آذر زد، به رکورد ۷۵ گل با لباس پرسپولیس رسید و توانست با عبور از مرحوم صفر ایرانپاک، مهاجم خوشنام سال‌های دور سرخپوشان، در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار گیرد. علی علیپور که در دوره نخست حضورش در پرسپولیس توانست ۷۲ گل (۵۶ گل در لیگ برتر، ۵ گل در جام حذفی، ۱۰ گل در لیگ قهرمانان آسیا و یک گل در سوپرجام) برای این تیم به ثمر برساند، راهی پرتغال شد و چند فصل در این کشور بازی کرد.
 

نظر جالب پیروانی درباره آزادی
مدیر تیم پرسپولیس بعد از بازی با شمس‌آذر با ادبیات محکمی درباره آماده شدن ورزشگاه آزادی صحبت کرد: «برای تیمی مانند پرسپولیس با این همه هوادار، مسئولان و هر کسی، وظیفه‌شان این است که ورزشگاه آزادی و بهترین امکانات را تهیه کنند. من خواهشم این است که اگر ورزشگاه آزادی سه ماه، شش ماه یا سال دیگر آماده شد، هیچ منتی نه می‌توانند بگذارند و نه وظیفه دارند و نه اینکه اجازه دارند. وظیفه‌شان این است که بهترین امکانات را به تیم خوبی مثل پرسپولیس بدهند.»
 

آمادگی امیری برای تیم ملی
پیش از این نوشته بودیم که وحید امیری از تیم ملی خداحافظی نکرده است و حالا بعد از گلزنی مقابل شمس‌آذر تأکید کرده هر وقت دعوتش کنند، لبیک می‌گوید: «سال‌ها در تیم ملی بازی کرده‌ام. همیشه عاشق این پیراهن هستم و دوست دارم تا جایی که بتوانم، برای تیم ملی بازی کنم. همیشه به این تیم احترام گذاشته‌ام و تلاش کردم هیچ‌وقت آن را به حاشیه نبرم. هرگاه صلاح بدانند و فکر کنند می‌توانم در هر زمینه‌ای کمک کنم، در خدمت تیم ملی خواهم بود.»
 

واکنش متفاوت سروش به انتقادها
سروش رفیعی که در یکی، دو ماه اخیر تحت فشار انتقادها بوده، بعد از بازی با شمس‌آذر در پاسخ به اینکه «یکی از مهره‌های گاریدو است اما برخی‌ دنبال حواشی برای او هستند»، گفت: اینها حاشیه است یا شایعه؟ شما چه چیزی دیده‌اید؟ یک چیزهایی می‌خوانیم که بیشتر در فضای مجازی است که به آن اهمیت نمی‌دهم. انتظار خودم بیشتر از چیزی است که الان هستم. سعی می‌کنم چیزی که سرمربی تیم از من می‌خواهد را انجام دهم و دوست دارم بهترین نسخه‌ام را در زمین ارائه دهم. در مقاطعی از خودم راضی نبودم ولی سرمربی تیم تعیین‌کننده است چه کسی بازی یا چطور بازی کند. به حرف‌هایی که زده می‌شود، اهمیتی نمی‌دهم. دوستانی که تلاش می‌کنند مطلبی را القا کنند، زیاد تلاش نکنند چون روی من تأثیر زیادی ندارد. هواداران شناخته‌اند این دوستان از کجا می‌آیند. چیزی مهم‌تر از موفقیت پرسپولیس وجود ندارد و امیدوارم روزبه‌روز بهتر کارم را در مسیر موفقیت پرسپولیس انجام دهم.

جستجو
آرشیو تاریخی