صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد و یک - ۰۷ آبان ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هشتاد و یک - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - صفحه ۶

ریسک مربی اسپانیایی جواب داد

صحرایی؛ تولد یک مدافع بااستعداد

محمدرضا رحیم‌پور/ در فوتبال ایران که به طور عمومی با کمبود ستاره‌های جوان روبه‌رو هستیم، در اختیار داشتن یک بازیکن جوان و بااستعداد برای هر تیمی نعمت بزرگی محسوب می‌شود. جوانان همیشه نقش کلیدی و تأثیرگذاری بر عملکرد تیم دارند و اگر به درستی مورد توجه قرار گیرند، می‌توانند آینده‌ای درخشان را رقم بزنند. یکی از این استعدادهای درخشان که به تازگی در سطح اول فوتبال ایران به نمایش درآمده، سهیل صحرایی، مدافع راست ۲۱ ساله و جوان تیم پرسپولیس است. او در بازی مقابل تیم شمس‌آذر برای اولین‌بار در ترکیب ثابت قرار گرفت و با عملکرد درخشان خود، به عنوان یک استعداد پنهان معرفی شد.
سهیل صحرایی نه‌تنها در نخستین حضور خود در ترکیب ثابت تیمش موفق به ثبت یک پاس گل شد، بلکه به هم‌تیمی‌های خود اعتماد به نفس و انرژی لازم را نیز انتقال داد. این امر نشان از پتانسیل بالای او دارد که می‌تواند به مرور زمان در تیم‌های بزرگتر و همچنین در سطح ملی فوتبال ایران به کار گرفته شود. سهیل صحرایی با عملکرد خود در این بازی و قبل از آن در برابر السد، نوید تولد یک بازیکن بااستعداد و استاندارد را در پست دفاع راست به سرخپوشان داد. البته به عنوان یک مدافع راست آینده‌دار، او نیاز دارد که به درستی مورد حمایت قرار گیرد و از توانایی‌هایش در زمین بازی بهره‌برداری شود.
گاریدو هم به عنوان یک مربی اروپایی و اسپانیایی نشان داد قدرت ریسک‌پذیری روی بازیکنان جوانش را دارد و شاید اگر هر مربی داخلی دیگری بود، در دیدار حساس مقابل السد احتمالاً میلاد محمدی را به سمت راست خط دفاع منتقل می‌کرد و وحید امیری را در دفاع چپ بازی می‌داد تا بازیکنی مثل فرشاد احمدزاده را به ترکیبش اضافه کند اما گاریدو با یک ریسک‌پذیری بالا روی صحرایی حساب کرد که اتفاقاً او نیز جواب اعتماد مرد اسپانیایی را به خوبی داد.
نکته مهم این جوانگرایی آنجاست که بازی دادن به این سبک بازیکنان نه‌تنها برای خود آنها مفید است، بلکه باعث پیشرفت تیم و به صورت کلی فوتبال کشورمان خواهد شد چراکه در دنیای فوتبال، هر جوانی می‌تواند روزی ستاره‌ای در آسمان ورزش شود.
جستجو
آرشیو تاریخی